شناسهٔ خبر: 39295654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۰ ویژه برنامه روز ۱۵ شعبان در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت روز ۱۵ شعبان و میلاد حضرت مهدی موعود (عج) ) ، ۳۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و بصیرتی در شهرها و روستاهای استان برگزار شد .

صاحب‌خبر -

سعید زارع روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه‌ها شامل نورافشانی در مساجد و میدان ها، راه اندازی کاروان  شادی، برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و کتابخوانی بود.

وی ادامه داد: تهیه محتواهای فرهنگی و نشر آن در فضای مجازی با موضوع امام زمان (ع) ، فلسفه انتظار و وظایف منتظران ، آذین بندی مساجد و بازنشر برخی سخنرانی‌ها از دیگر برنامه ها بود .

این مسوول اظهار کرد: تهیه نذری و توزیع بین خانواده‌های مستمند از برنامه‌های مهمی بود که امسال بر خلاف سال‌های گذشته در جشن‌های نیمه شعبان با قوت و همراهی خیران انجام شد.

زازع همچنین به برگزاری مراسم معنوی تضرع ، استغاثه و توسل برای رفع بلا با قرائت زیارت آل یاسین و دعای فرج و  با شعار «یا مهدی ادرکنی» توسط خانواده‌ها خبر داد.

وی اظهار کرد: مراسم  نیمه شعبان امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و پیشگری از آن بدون تجمع  با همکاری مردم و تشکل‌ها و دستگاه‌های مختلف بدون مشکلی برگزار شد .

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند و  تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز(پنجشنبه ) اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس  به  چهار هزار و ۱۱۰ تن رسید و  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴  بیمار  جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور افزود: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که تاکنون۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۱۸ تن در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

نظر شما