شناسهٔ خبر: 39295644 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

علیرضا دهقانی: "آبی‌ترین آسمون" آنلاین از نمایش نت اجرا می‌‌شود

نمایش "آبی‌ترین آسمون" نوشته علیرضا دهقانی به کارگرانی ماندانا عبقری چهارشنبه 27 فروردین‌ماه به صورت آنلاین از طریق تلویزیون اینترنتی نمایش نت اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "آبی‌ترین آسمون" نوشته علیرضا دهقانی به کارگرانی ماندانا عبقری چهارشنبه 27 فروردین ماه ساعت 19 به صورت آنلاین از طریق تلویزیون اینترنتی نمایش نت با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری نمایش داده می‌شود.

علیرضا دهقانی نویسنده این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون این نمایش گفت: موضوعیت "آبی‌ترین آسمون" درباره آلودگی هواست و با تلفیقی از نمایش عروسکی اجرا می‌شود. این نمایش تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است و پیش از این نیز در تهران و جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اجرا شده است.

او درباره روند برگزاری جلسات تمرین این نمایش عنوان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسات تمرین این نمایش در منزل انجام می‌شود.

این نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه در شرایط پیش‌آمده و تعطیلی مراکز فرهنگی هنری، اجرای نمایش‌ها به صورت آنلاین اقدامی قابل تامل و مثبت در راستای حمایت از گروه‌های تئاتری است، یادآور شد: این حرکت از سوی تلویزیون اینترنتی نمایش نت با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در جهت حمایت از هنرمندان تئاتر و همینطور مخاطبان هنر نمایش است که این‌روزها به منظور حفاظت از سلامت خود در منزل به سر می‌برند که بسیار قابل تقدیر است.

او ضمن اشاره به اینکه این حرکت را مثبت ارزیابی می‌کنم اما تاکنون تصمیمی به منظور حمایت مالی از گروه‌هایی که نمایش خود را به صورت آنلاین نمایش می‌دهند، اتخاذ نشده است، تصریح کرد: البته تلویزیون نمایش نت اعلام کرده است که در آینده از فروش اینترنتی این آثار سهمی را به گروه‌ها اختصاص خواهد داد اما هنوز مذاکره مستقیمی با آن‌ها نداشته‌ایم. در روند اجرای تئاتر آنلاین گروه‌ها بابت تمرینات و مکان اجرا و همچنین ضبط نمایش مبلغی را پرداخت نمی‌کنند و در مقابل فیلم کار خود را با کیفیت عالی دریافت خواهند کرد. امیدوارم این حرکت مورد توجه واقع شود تا در آینده حمایت مادی و معنوی از گروه‌ها صورت گیرد.

دهقانی در ادامه افزود: کاش این حرکت از سوی تالار هنر که به عنوان سالن حرفه‌ای تئاتر کودک و نوجوان پایتخت است، با رعایت اقدامات و نکات بهداشتی نیز رقم می‌خورد و اینگونه از گروه‌های نمایشی که در این شرایط هنوز مشخص نیست تا چه زمانی امکان اجرای اثرشان را داشته باشند، حمایت می‌شد. به هر حال بازگشت خانواده‌ها به همراه کودکان‌شان به سالن‌های نمایشی در دوران پسا کرونا شاید قدری دیرتر اتفاق بیفتد چراکه قشر کودک و نوجوان از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.  

او ضمن اشاره به این موضوع که پرداخت حق بیمه سه ماهه اعضای خانه تئاتر در حمایت از هنرمندان تصمیم و اقدام بسیار خوبی است و جای تشکر دارد، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی در راستای این حرکت می‌توانند با تمهیداتی بن‌های حمایتی و یارانه‌ای را به منظور پشتیبانی از اعضای خانه تئاتر و هنرمندان تئاتر در نظر بگیرند تا در این شرایط فعالان این عرصه با مشکلات کمتر مالی و اقتصادی مواجه باشند.     

 

نظر شما