شناسهٔ خبر: 39295546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیچ ملی‌پوش خراسان رضوی کرونا نگرفته است

مشهد- ایرنا- رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: این استان حدود ۱۰۰ ورزشکار ملی‌پوش دارد که هیچ یک از آنان به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

صاحب‌خبر -

دکتر سید رضا گلدوزیان روز جمعه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی ۲۰۳ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که فعالیت ۲۰ درصد آنان در سطوح مختلف، حرفه‌ای قلمداد می‌شود و از این تعدادنیز افزون بر ۱۰۰ نفر به عنوان ملی‌پوش فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در خصوص ابتلای ورزشکاران حرفه ای به کرونا با توجه به جمعیت گسترده و پراکندگی این قشر در استان آماری در اختیار نداریم از طرفی این ابتلا نیز آسیب ورزشی محسوب نمی‌شود و اگر این ورزشکاران مبتلا شوند به ما اطلاع نمی دهند لذا اطلاعات ما در خصوص ابتلای ورزشکاران به کرونا به ملی پوشان استان محدود است.

رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: به جز سه نفر از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان که به واسطه درگیری با بیماران کرونایی به این ویروس مبتلا شده‌اند خوشبختانه مورد دیگری از ابتلا در این مجموعه وجود ندارد و البته همین تعداد مبتلا در اداره کل نیز هم اکنون مشکل خاصی ندارند.

گلدوزیان افزود: ستاد مقابله با کرونا در ورزش را در محل سازمان نظام پزشکی مشهد تشکیل دادیم چرا که خراسان رضوی بیشترین تعداد پزشکان ورزشی را در کشور به خود اختصاص داده است و پزشکان همکار با این هیات ورزشی در قالب مراکز درمانی ۱۶ ساعته، درمانگاه‌ها و مراکز خصوصی در خط مقدم درمان مبتلایان به ویروس کرونا در استان قرار دارند.

وی شمار پزشکان همکار با این هیات ورزشی در استان را ۱۶۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر تمرکز فعالیت این هیات ورزشی بر خدمت رسانی در جهت مقابله با بحران کروناست .

نظر شما