شناسهٔ خبر: 39295367 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهم من در کرونا؛

لالایی برای صندلی‌های خالی

تهران- ایرنا- در شب چهاردهم از کنسرت‌های آنلاین ویژه‌ برنامه (نوروزخانه)، علی زندوکیلی برای مخاطبان خود و کنسرت‌های نوروزخانه که در خانه‌ ماندن گزینه خردمدارانه این روزهایشان است، در برج میلاد روی صحنه رفت و برنامه خود را شامل قطعاتی که لالایی یکی از آنها بود را در مقابل صندلی‌های خالی ا اجرا کرد.

صاحب‌خبر -

در ادامه برنامه های اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران در حال برگزاری است و شب گذشته (پنجشنبه ۲۱ فروردین)، علی زندوکیلی در برج میلاد به روی صحنه رفت. این کنسرت از طریق فضای مجازی و پلتفرم‌های گوناگونی پخش شد.

لحظانی خوش با مخطبانی از سراسر جهان

این هنرمند در ابتدای برنامه خود ضمن تبریک سال نو به مردم آرزو کرد تا بتواند با این کنسرت لحظاتی خوش را برای مخاطبانش که از سراسر جهان و از طریق فضای مجازی به برنامه او نگاه می‌کردند هدیه کند.

علی زندوکیلی در اجرای مربوط به کنسرت‌های نوروزخانه خود قطعات آب و آتش، عطر خاطره، شهرحسود، گل سرخ، بر باد رفته، جانانه، لالایی، دو زلفونت بود تار ربابم، باهار شیراز، باورم کن، روسری آبی، به سوی تو و لحظه شیرین را اجرا کرد ودر این میان،  قطعه برباد رفته را تقدیم قربانیان کرونا کرد و برای بازماندگان آنها و تمام مردم جهان آرزوی سلامتی و پیروزی بر ویروس کرونا را آرزو کرد.  هنرمندانی نظیر سینا و سحاب علم، شایان ریاحی، امید غفاریان و افشین بابایی در این اجرا علی زند وکیلی را همراهی کردند.

نگاهی به نوروزخانه

اجرای کنسرت‌های آنلاین با صندلی‌های خالی به‌ منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آنان به ماندن در خانه و کمک به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا، به همت شهرداری تهران آغاز و به صورت آنلاین دنبال می‌شود.

مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (جمعه ۸ فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل صندلی های خالی اما با حضور شهروندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد آغاز شده و با احتساب کنسرت شب گذشته علی زندوکیلی، گروه رستاک، سینا سرلک، حمید حامی، گروه ژوانا، مهدی یغمایی، مهدی جهانی و روزبه بمانی و رضا یزدانی، رحیم شهریاری و گروه گیل و آمارد، امید حاجیلی و گروه وحید اسدالهی در شب های نوروزخانه به صورت آنلاین برای هموطنانی که خردمندانه با تحمل سختی‌های خانه نشینی طولانی مدت، در خانه ماندن را برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انتخاب کرده اند، هنرنمایی کردند.

مبارزه با کرونا روی خط نت

از نخستین روزهای انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم قطع زنجیره انتقال این ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی از طرفی و از سوی دیگر در خانه ماندن و خانه نشینی، از راه‌های بسیار مهم برای تسریع در روند قطع این زنجیره انتقال مطرح شد. خانه نشینی طولانی مدت تبعات و الزاماتی دارد که تلطیف اذهان و استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات این رویداد برای کاستن از تبعات آن است.

در همین راستا هنرمندان موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم که همزمانی آن با شب های عید نوروز آن را سخت تر کرده بود، با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را بعنوان مبارزان خط مقدم جنگ با کرونا از سنگر فرهنگ معرفی کنند.

برگزاری کنسرت‌های آنلاین و رایگان نوروزخانه با همت شهرداری تهران و مساعدت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی و کنسرت به صورت آنلاین و استفاده هنرمندان موسیقی از صفحات شخصی خود در فضای مجازی برای اطلاع رسانی، تشویق مردم به در خانه ماندن و تلطیف اذعان عمومی از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات هنرمندان موسیقی در این ایام بوده است ...

نظر شما