شناسهٔ خبر: 39295101 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونا هم نمی‌تواند جلوی فوتبال را بگیرد

تیم‌های بزرگ فوتبال جهان تمرینات خود را برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ‌های داخلی آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا باعث شده رقابت‌های مختلف ورزشی از جمله لیگ‌های معتبر فوتبال جهان لغو و به زمان دیگری موکول شوند.

کرونا هم نمی‌تواند جلوی فوتبال را بگیرد

پس از گذشت یک ماه از شیوع ویروس کرونا لیگ‌های معتبر فوتبال اروپایی تعطیل شدند و بازیکنان و مربیان در قرنطینه خانگی قرار گرفتند. شنیده می‌شود در حالی که هنوز این ویروس مهار نشده بسیاری از باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا تمرینات خود را برای برگزاری مسابقات داخلی آغاز کرده اند و این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت بار‌ها اعلام کرده است که حداقل تا ۳ ماه آینده باید شرایط قرنطینه حفظ شود و مسابقات ورزشی برگزار نشود.

باشگاه‌های بوندسلیگایی جزو اولین تیم‌هایی بودند که بدون توجه به شرایط موجود تمرینات خود را آغاز کردند. البته باشگاه شالکه اعلام کرده است که در تمرینات این تیم در شرایط خاصی برگزار می‌شود و بازیکنان با فاصله ۲ متری از هم تمرین می‌کنند.

کرونا هم نمی‌تواند جلوی فوتبال را بگیرد

باشگاه بایرن مونیخ برای آغاز تمرینات گروهی خود بازیکنان را به گروه‌های ۳ نفره تقسیم کرده است.

تقریبا تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال آلمان به صورت رسمی در روز‌های کرونایی تمرین می‌کنند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال آلمان هنوز تصمیمی برای آغاز مجدد فوتبال در این کشور نگرفته است.

شرایط در اسپانیا کمی متفاوت است. باشگاه‌های بزرگ اسپانیایی برخلاف آلمانی‌ها نگران شیوع ویروس کرونا بین بازیکنان خود هستند به همین دلیل هنوز تمرینات گروهی آن‌ها شروع نشده است. اما باشگاه‌هایی نظیر رئال مادرید و بارسلونا از بازیکنان خود خواسته اند به صورت انفرادی در خانه تمرین کنند و به مربیان عملکرد خود را گزارش کنند.

زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید هر روز در ۲ نوبت به صورت مجازی با بازیکن این تیم تماس می‌گیرد. بازیکنان رئال موظف هستند طبق برنامه کادرفنی تمرینات را در منزل برگزار کنند و از قرنطینه خارج نشوند.

لیونل مسی ستاره بارسلونا هم مانند رئالی‌ها تمرینات خود را در شرایط قرنطینه پیگیری می‌کند. البته فوق ستاره فوتبال جهان یک باشگاه مجهز خانگی دارد و همین موضوع باعث شده است که او بتواند تمرینات بیشتری را نسبت به سایر ورزشکاران انجام دهد.

کرونا هم نمی‌تواند جلوی فوتبال را بگیرد

برخلاف آلمانی‌ها و اسپانیایی‌ها، باشگاه‌های ایتالیایی هنوز تصمیمی برای شروع مجدد فعالیت خود نگرفته اند. البته شاید دلیل این موضوع این باشد که ایتالیا در صدر کشور‌هایی است که بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را دارد. آمریکا، اسپانیا و ایتالیا جزو کشور‌هایی هستند بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها ثبت شده است.

کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی یوونتوس که همیشه سعی می‌کند با انجام تمرینات طاقت فرسا بهترین عملکرد را داشته باشد، تمرینات خود در زمین چمن را آغاز کرده است.

این بازیکن برخلاف باشگاه یوونتوس که برنامه‌ای برای آغاز فعالیت خود ندارد، به همراه برخی از دوستانش از روز گذشته تمرینات با توپ را در ورزشگاهی در پرتغال آغاز کرده است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی حداقل باید بیش از ۳ ما دیگر قرنطینه خانگی تمدید شود تا این بیماری کنترل شود. این در حالی است تعطیلی لیگ‌های ها داخلی کشور‌ها باعث ضرر چندین میلیون دلاری باشگاه‌ها شده است و برخی از باشگاه ها در آستانه ورشکستی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

نظر شما