شناسهٔ خبر: 39295089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احتمال وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و وزارت نیرو مبنی بر بارش باران بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ میلیمتر ، احتمال وقوع سیلاب در استان از روز جمعه وجود دارد.

صاحب‌خبر -

مرتضی زمانپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موج نخست سامانه بارشی فعال در استان تا روز جمعه ادامه دارد و پس از آن با ورود موج دوم بارش‌ها که از قدرت بیشتری برخوردار است احنمال سیلابی شدن معابر و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: در همین راستا،به تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی استان نظیر راهداری، هلال‌احمر و فرمانداری‌ها اعلام آماده‌باش شده است.

زمانپور با بیان اینکه بارش‌ها در مناطقی کوهرنگ، اردل، کیار، فارسان، لردگان و خانمیرزا از شدت بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: بنا بر هشدار هواشناسی تا روز یکشنبه رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید نیز در استان وجود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی، رانش و ریزش کوه و لغزندگی جاده‌ها از جمله مخاطراتی است که تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین در استان شکل می‌گیرد.

بنا بر گزارش‌های اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری،  میانگین بارش‌های سال آبی جاری این استان ۴۵۷ میلیمتر اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۱ درصد کاهش دارد.

نظر شما