شناسهٔ خبر: 39294644 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کرونا در فنلاند:۲۶۰۵ مبتلا و ۴۲ قربانی/هشدار پلیس به سواستفاده از کودکان در فضای مجازی/ پایان قرنطینه پایتخت تا ۱۹ آپریل

صاحب‌خبر -

شفقنا- سازمان ملی بهداشت و رفاه فنلاند اعلام کرد: تعداد کل مبتلایان به کرونا در فنلاند به ۲۶۰۵ نفر رسیده و تا کنون ۴۲ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و ۸۲ نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند. میانگین سنی قربانیان کرونا در فنلاند ۸۴ سال است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اوله سانا مارین، نخست وزیر فنلاند در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که معتقد است برنامه اصلی دولت عملی خواهد شد و قرنطینه منطقه هلسینکی پایتخت و حومه می تواند تا ۱۹ آپریل به پایان برسد.
بنابراین گزارش، بر اساس تحقیقات موسسه سنجش و ارزیابی سلامت آمریکا که انستیتویی پیشرو در بررسی بیماری های همه گیر است ، فنلاند توانسته بیش از سایر کشورهای اروپایی از کرونا جان سالم به در برد.
بر اساس این تحقیق، دشوارترین مرحله شیوع کرونا در فنلاند نهایتا تا دو هفته دیگر خواهد بود و تا ۲۱ آوریل مرحله اوج بیماری در فنلاند طی می شود و پس از آن نرخ شیوع کاهشی می شود.
این تحقیق می نویسد: براساس میانگین پیش بینی شده ، در اوج شیوع روزانه هشت نفر در فنلاند جان خود را از دست می دهند و آمار قربانیان این کشور تا پایان ماه آگوست نهایتا به عدد ۲۲۵ نفر می رسد.

ماسک های غیر استاندارد چینی

پس از اینکه فنلاند از ورود اولین محموله تجهیزات پزشکی چینی شامل دو میلیون ماسک جراحی برای کنترل کرونا  به هلسینکی خبر داد، مسیولان بهداشت این کشور اعلام کردند که این ماسک ها فاقد استاندارهای لازم برای استفاده پزشکی در اروپا تشخیص داده شده اند و این ماسک ها به چین بر می گردند.

تست کروناویروس را برای همه رایگان کنید

گفتنی است،  سازمان صنایع فنلاند از وزارت بهداشت این کشور درخواست کرد تا برای تامین بهداشت عمومی، تست کرونا برای همه افراد رایگان شود و حتی امکان انجام رایگان تست کرونا در کلینیک های خصوصی نیز فراهم شود زیرا به افراد دارای علائم و کارفرمایان این امکان را می دهد که افرادی که تحت پوشش بهداشت حرفه ای نیستند هم بتوانند آزمایش Covid-19 را دریافت کنند.
این بیانیه می افزاید: این مساله مربوط به ایمنی شغلی است و کارفرمایان باید بتوانند یک محل کار سالم را برای همه کارمندان خود تضمین کنند.
در حال حاضر استراتژی بهداشت عمومی فنلاند این است که افراد حساس جامعه اعم از افراد سالخورده و کادر درمان و یا کسانی که دارای علائم شدید بیماری هستند، بتوانند آزمایش Covid-19 را به صورت رایگان انجام دهند.
آزمایش کرونا در مراکز مراقبت های بهداشتی خصوصی برای افراد دارای علائم با هزینه بیمه درمانی محل کار یا هزینه شخصی افراد انجام می شود.

هشدار برای مراقبت از کودکان آنلاین در فضای مجازی در روزهای قرنطینه کرونا

پلیس جنایی مرکزی فنلاند نیز هشدار داد که شرایط قرنطینه باعث شده که این روزها کودکان بیشتر از هر زمان دیگری در فضای مجازی آنلاین باشند و آموزش و پرورش به سمت یادگیری از راه دور تغییر یافته است و همین مساله موجب می شود که کودکان بیشتر در معرض آسیب هایی چون سوء استفاده آنلاین و آزار جنسی آنلاین قرار گیرند .
پلیس از والدین خواسته است تا با کودک گفتگوی ایمن برقرار کرده و در مورد قوانین بازی های آنلاین و نحوه محافظت از خود در فضای مجازی گفتگو کنند.
به گزارش پلیس خطر قربانی سوء استفاده جنسی شدن از طریق اینترنت در طول بحران کرونا به صورت چشمگیری در هفته های اخیر افزایش یافته است.
پلیس همچنین نسبت به افزایش میزان خشونت های خانگی در دوران کرونا نیز هشدار داده است.

انبارهای آماده باش فنلاند برای تامین نیاز کشور

وزیر امور اجتماعی و مراقبت های درمانی فنلاند تویاکومپلاینن با اشاره به وجود این انبارها در قلب جنگل های این کشور، گفت: در صورت نیاز از این انبارها استفاده می شود.
وی توضیح داد: این انبارها شامل تجهیزات حیاتی ، حفاظتی و بهداشتی در حجم انبوه است و نشانی انبارها و ورود به آنها ممنوع است.
این یک تصمیم تاریخی در بازگشایی انبارهای آماده باش پاندمی در فنلاند است.

ارایه غذا برای کودکان مدرسه ای در روزهای قرنطینه

شهر رایوما فنلاند به خانواده های دارای کودکان ابتدایی و پیش دبستانی، بسته های غذایی برای مصرف یک ماه ارایه می کند.
بنابراین گزارش، برای هر خانواده دو بسته در ماه در نظر گرفته شده که بسته دوم آخر ماه آپریل توزیع می شود. برای هر خانواده دو بسته در ماه در نظر گرفته شده که بسته دوم آخر ماه آپریل توزیع می شود .۳۶۰۰ بسته غذایی تاکنون توزیع شده است و در این شهر ۱۴۵۰ خانواده دارای کودکان دبستانی و پیش دبستانی زندگی می کنند.
در شهرهای دیگر هم پرسشنامه هایی برای ثبت تقاضا برای دریافت غذای آماده برای کودکان دبستانی توزیع شده است.

این خبر را در اوله بخوانید.

نظر شما