شناسهٔ خبر: 39294505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طرفى مطرح کرد

نقش جنبش دانشجویى در تشکیل هسته‌هاى مقاومت

دبیر سابق شوراى تبیین مواضع بسیج دانشجویى خوزستان گفت: بسیج دانشجویى تاکنون نتوانسته در تشکیل هسته‌هاى مقاومت در سراسر جهان موفق عمل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدى طرفى، دبیر سابق شوراى تبیین مواضع بسیج دانشجویى استان خوزستان در مورد نقش جنبش دانشجویى در زمینه سازى ظهور که به صورت زنده در اینستاگرام پخش شد، گفت: فضاى دانشجویى همواره محور تحولى داشته و همیشه پیش قراول جریان هاى اجتماعى بوده است.

طرفى با بیان اینکه جریان دانشجویى از اوایل انقلاب مورد استقبال مردم بوده و همچنان است، افزود: با توجه به گستردگى دانشگاه‌ها و افزایش جمعیت دانشجویى، جنبش دانشجویى از بعد انقلاب اسلامى در بزنگاه هاى اجتماعى نقش آفرینى داشته است.

دبیر سابق شوراى تبیین مواضع بسیج دانشجویى استان خوزستان ادامه داد: جریان دانشجویى این ظرفیت را دارد که دولت سازى کند و به مباحث مختلف ورود و به تصمیم سازى بپردازد. نمونه این مهم را در بحث FATF شاهد بودیم.

وى با بیان اینکه جنبش دانشجویى مى تواند مقدمات تشکیل دولت اسلامى را ایجاد کند، ابراز کرد: جریان دانشجویى همواره در مسیرى حرکت کرده که روى جامعه اطراف خود اثرگذار بوده و این اثرگذارى قطعا مى تواند زمینه ساز ظهور باشد. این جریان این ظرفیت را دارد که نیرو تربیت کند و این نیرو‌ها را به سربازان امام زمان (عج) تبدیل کند.

طرفى با اشاره به اینکه بسیج دانشجویى تاکنون نتوانسته در تشکیل هسته هاى مقاومت در سراسر جهان موفق عمل کند، یادآور شد: این کار باید به صورت اساسى و بنیادین انجام شود و از ظرفیت کشورهاى همجوار براى اجرایى کردن آن استفاده کرد، اما هنوز موفق نشده ایم به این مهم دست یابیم.

وى با اشاره به نقش بسیج دانشجویى در مهار کرونا ویروس اظهار کرد: بسیج دانشجویى اکنون فقط در حوزه ایجاد کارگاه و قرارگاه و تولید و توزیع ماسک و محلول هاى ضدعفونى کننده و... مشغول فعالیت است. این روند موثرى است و باید ادامه دار باشد، اما لازم است، علاوه بر آن، جنبش دانشجویى از ظرفیت هاى اقتصادى و علمى و بهداشتى و... استفاده کند و شرایط را تغییر دهد و به صنایع و مشاغلى که در این بازه دچار کسادى شدند، کمک کند. نهایت کارى که دولت در این بخش انجام داده، طرح فاصله گذارى اجتماعى است. بسیج دانشجویى اکنون باید وارد عمل شود و شرایط را تسهیل کند و فعالیتش را محدود به بخش کارگاهى نکند.

نظر شما