شناسهٔ خبر: 39294424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

373 واحد صنفی متخلف در آمل پلمب شدند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل گفت: بیش از 373 واحد صنفی متخلف که در طرح پیگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل بازار بدون در نظر گرفتن اولویت فعالیت واحدهای صنفی بازگشایی داشتند و به اخطارهای گذشته توجهی نکردند، پلمب شدند.

صاحب‌خبر -

چنگیز فروزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان در شهرستان آمل، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا طرح نظارت بر بازار و واحدهای صنفی از سومین روز اسفند سال گذشته آغاز شده و با جدیت و استمرار به فعالیت مشغول است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۷۳ واحد صنفی که اولویت‌دار نبودند و در زمان اجرای طرح اقدام به بازگشایی کردند، پلمب شدند، افزود: این واحدها شامل پوشاک، کیف، کفش، قنادی، خشکبار و دیگر اصناف هستند که بدون در نظر گرفتن اولویت فعالیت واحدهای صنفی بازگشایی داشتند و به اخطارهای گذشته توجهی نکردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل با بیان اینکه در این طرح واحدهای صنفی اولویت‌دار شامل خبازی، فروشگاه‌های مواد غذایی، پروتئینی، سوپرمارکت و فروشگاه‌های بزرگ عرضه مواد مورد نیاز مردم هستند، تصریح کرد: در اسفند ماه گذشته تعداد یک هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی بین واحدهای صنفی انجام شده که تعداد ۱۲۵ مورد منجر به تشکیل پرونده با ارزش ریالی ۳۷۰ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۰ ریال شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه در این بین تعداد ۱۰۰ بازرسی از واحدهای خبازی انجام شده که منجر به ۱۴ پرونده به ارزش ۷ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال شده است، گفت: مردم می‌توانند شکایت و گزارش تخلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی، موارد غیرقانونی در فروش و عرضه مواد غذایی، پروتئینی و واحدهای صنفی را با تماس تلفنی به ستاد خبری ۱۲۴ اطلاع دهند.

فروزان با بیان اینکه در اسفندماه گذشته تعداد ۷۰ پرونده توسط همشهریان طی تماس با سامانه خبری ۱۲۴ تشکیل شد، اعلام کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت آمل با بازرسی محسوس و غیرمحسوس توانستند پس از اعلام شکایت همشهریان تخلفات را شناسایی کرده و با آن برخورد جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: قرار بود طرح نظارت بر بازار طبق سال‌های گذشته از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شود و کشیک‌ها به صورت صبح و عصر حتی در ایام تعطیلات اجرا شود ولی امسال از نخستین روزهای اسفند این طرح با هدف مهار ویروس کرونا و تعطیلات عید آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

فروزان گفت: در ادامه اجرای طرح نظارت بر بازار به منظور مهار کرونا ویروس در ایام نوروز ستاد خبری ۱۲۴ شبانه‌روزی آماده شنیدن گزارش‌ها و نظرات مردم و همشهریان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل با قدردانی از عوامل شهرداری آمل برای اختصاص خودرو جهت افزایش توانمندی بازرسان در اجرای طرح نظارت بازار در زمان افزایش قیمت بنزین و مهار بیماری کرونا ویروس، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح نظارت بر بازار پس از اعلام تعطیلی صنوف و مغازه‌ها، از ابتدای سال جدید تاکنون ۹۰۰ بازرسی انجام شده است.

این مسؤول بیان کرد: بازدیدها مستمر و منظم در دو شیفت براساس سه اولویت؛ تذکر به واحدهایی که بازگشایی داشتند، بازرسی از خبازی، سوپر میوه و مارکت‌ها، اماکن صنفی عرضه محصولات پروتئینی بوده است.

فروزان با اشاره با تشکیل پرونده برای ۴۹ واحد صنفی در این ایام با ارزش ریالی ۴۶ میلیون و ۴۴۵ هزار ریال، یادآور شد: در این بین ۱۱۰ بازرسی از خبازی‌ها انجام شده و ۲۲ پرونده با ارزش ریالی ۲۲ میلیون و ۸۵ هزار ریال را شامل شده است.

فروزان با اعلام ارسال پرونده تخلفات به اداره تعزیرات حکومتی برای صدور حکم، خاطرنشان کرد: تعداد ۴۵ پرونده نیز پس از تماس همشهریان با ستاد خبری ۱۲۴ و بازرسی لازم تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پس از اعلام تعطیلی واحدهای صنفی به دلیل مهار کرونا ویروس، تعداد ۴۱ پرونده تخلف در زمینه بهداشتی با ارزش ۲۲ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۱۴۷ تومان تشکیل شد، متذکر شد: بسیاری از بازرسی‌ها مشترک بین اداره صمت و شبکه بهداشت و درمان انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع شکر با قیمت دولتی در بین مردم، گفت: نان قوت قالب مردم کشورمان است و همه اقشار در سر سفره خود از آن استفاده می‌کنند، برای آرامش خاطر مردم و استفاده از نان مرغوب و تولید شده در فضای بهداشتی سالم تعداد زیادی کلاه به خبازان اهدا شد همچنین کارخانجات مواد غذایی این شهرستان نیز تعداد زیادی دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی سطوح و دست برای افزایش ایمنی و رعایت بهتر موارد بهداشتی در اختیار خبازان و نانوایی‌ها قرار دادند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

نظر شما