شناسهٔ خبر: 39293891 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

یادداشت‌های علم جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۴۹: ایران، اسرائیل را دو بر یک شکست داد

در مسابقات فوتبال آسیایی که در تهران برگزار می‌ش... ایران، اسرائیل را دو بر یک شکست داد. واقعا احساسات عجیبی در تهران برانگیخته شد... بخت شاهنشاه بلند است. در این موقع ممکن بود تبلیغات مضر برای مسئله بحرین گرفتاری درست کند. به کلی مردم مطلب را فراموش کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح سواری با دوستم رفتم. خیلی خوش گذشت.

ناهار مهمان نخست‌وزیر در محل سد فرحناز پهلوی بودیم. در این‌جا نخست‌وزیر خانه‌ای جهت شاهنشاه ساخته است و این مهمانی را که شاهنشاه هم سرافراز فرموده‌اند به این جهت داد. جای بدی نساخته است.

... مطلب مهم داخلی که امروز اتفاق افتاد، این بود که در مسابقات فوتبال آسیایی که در تهران برگزار می‌شد، ایران و اسرائیل به طور نهایی در قبال یکدیگر قرار گرفتند و خوشبختانه ایران، اسرائیل را دو بر یک شکست داد. واقعا احساسات عجیبی در تهران برانگیخته شد. سی هزار نفر در استادیوم امجدیه دسته‌جمعی سرود شاهنشاهی می‌خواندند و تا صبح مردم تهران به پایکوبی مشغول بودند. بخت شاهنشاه بلند است. در این موقع ممکن بود تبلیغات مضر برای مسئله بحرین گرفتاری درست کند. به کلی مردم مطلب را فراموش کردند. ضمنا احساسات عجیبی هم بر ضد اسرائیلی‌ها بروز کرد که در ایران تعجب‌آور بود. شاهنشاه می‌فرمودند: «کار کمونیست‌ها بود.»

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما