شناسهٔ خبر: 39293866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کرونا و یک نکته

صاحب‌خبر -

ابوالفضل تقوایی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «کرونا و یک نکته» نوشت:

چشم اندازی که رسانه های افراطی غرب ستیز از کرونا و پیامدهای ان در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی درکشورهای غربی به ویژه امریکا پیش روی ما می گذارند یا دستکم تلاش درالقای آن دارند تنها ازهم پاشیدگی سامانه بهداشتی و درمانی کشورهای غربی نیست. که نشانه های محتوم افول وفروپاشی فرهنگ و اخلاق غربی است.

از نگاه آنان کرونا فرصتی فراهم کرد تا جهان والبته ما سیمای راستین غرب را نیک ببینیم.‌ پلیدی و رسوایی چنان عیان شده که غربیان درمانده بیماران کرونایی رادرراهروهای بیمارستان رها می کنند و سالمندان بی پناه را در آسایشگاه ها به حال خود واگذارند.

مردمی سراسیمه و هراسان که به آنی فرو شگاه‌ها را غارت می کنند و بالاتر از آن دولت هایی که اقلام بهداشتی را از یکدیگر می ربایند و پرستاران گریانی که ملتسمانه ازجهان درخواست یاری می کنند.

آری کرونا نقاب دروغین نوعدوستی وکرامت انسانی غرب راکنار زد و چهره پلشت ریا و تزویر غربیان رانمایان کرد. آن چهره معصومانه واراسته فریبی بیش نبود و اینک سیمای راستین غرب و دولتمردان غربی در برابر این ازمون خود را نشان می دهد. اکنون جهانیان بنگرند که چگونه نظام های بهداشتی و درمانی غرب اینچنین ناباورانه در برابر این بیماری در آستانه فروپاشی است و چه تلخ که این مدعیان دروغین و داعیه داران آزادی، پیشرفت و توسعه دست کمک و یاری به سوی دشمن غرب چین کمونیست دراز می کنند، آن هم برای ماسک.

رسانه های ایدئولوژیک همیشه تصویری دروغین ازواقعیت نشان می دهند. آنها بخشی از واقعیت را برجسته و غالب می سازند و آنچه راکه در تضاد و ناسازگار با باورهایشان است کنار می گذارند. آنان حتا واقعیت را دستکاری می کنند و ارزوی خودرا در قالب حقیقت نشان می دهند. آنان کارمندان یک سامانه یکپارچه خبررسانی هستند که خواسته های حاکمان را همانند بخشنامه ای فراگیر می کنند.

اینکه چرا کرونا باعث شد تا دشمنان نظام های سکولار لیبرال غربی چون کودکان ذوق کرده زبان به بدگویی دوباره باز کنند و در پندار متوهمانه خود خواب های اشفته فروپاشی غرب را ببینند تنها ربطی به فهم آنان ازواقعیت ندارد ریشه در دشمنی بیمارگونه ای دارد که از باورهای انان سیراب می شود. باورهایی که خود زاده رویاهای ناکام و یقین های مقدس انان است. اینان دراوهام خویش بی تابانه درارزو و چشم انتظار فروپاشی فرهنگ وتمدن غربی والبته سمبل ونماینده ان اند.

زمانه اما قاطعانه با این ارزو تاکنون سرناسازگاری داشته است. اما کرونا و پیامدهای آن برجوامع غربی چندان این غرب ستیزان را به شوق اورده که عنان از کف نهاده اند و از هم اینک رای به جدایی یک ایالت امریکا داده اند. در دوران پساکرونا هر چه اتفاق افتد تابعی ازدرایت و تدبیر کشورها و حاکمان خواهد بود اما می توان پیش بینی کرد که نظام های دموکرات و لیبرال همیشه با توجه به تجربه تاریخی معاصر به سبب بنیان های محکم دموکراسی توانسته اند در آزمون و بحران های بشری دستمایه ای برای اینده بهتر شهروندان خویش بسازند.

انتهای پیام

نظر شما