شناسهٔ خبر: 39293368 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تحلیلگر برجسته جهان عرب خطاب به صهیونیست ها؛

عطوان: بهتر است پیش از شلیک موشک های جهاد اسلامی نتانیاهو مغزش را! بکار بیندازد/ درخواست های انسانیِ مقاومت غزه را اجرا کنید

سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم با انتشار مقاله ای خطاب به گروه های مقاومتی غزه خواستار اقدام ضربتی علیه رژیم صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از رای الیوم، "عبدالباری عطوان" سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم با انتشار مقاله ای خطاب به گروه های مقاومتی غزه خواستار اقدام ضربتی علیه رژیم صهیونیستی شد.

 

عطوان در ابتدای این مقاله نوشت: ما از آقای زیاد نخاله دبیرکل جنبش مقاومتی جهاد اسلامی خواستاریم تا هرچه زودتر به وعده خود مبنی بر  اینکه «اسراییلی ها یا به فکر گشوده شدن دروازه های پناهگاه های خود باشند یا اینکه هر چه زودتر محاصره غزه را پایان دهند» جامه عمل بپوشاند و برای آن یکموعد مشخص تعیین کند.

 

وی ادامه داد: البته سخنرانی زیاد نخاله در کنار گفته های یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوارغزه مطرح شده است که او هم تاکید کرده اسن جنبش آمادگی دارد تا برای تحویل جسد دو نظامی صهیونیست به اسراییل و آزادی اسرای فلسطینی که از هر سنی اعم از کودکان و زنان و سالخوردگان هستند،اقدام کند.

 

سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم که پیش از این هم سابقه انتقاد از عملکرد کشورهای عربی در مبارزه با رژیم صهیونیستراذدر کارنامه داشته، از بی رگ بودن کشورهای عربی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه انتقاد کرد و گفت: سران اسراییلی تنها زبان زور را می فهمند، دقیقا مانند آنچه طی جنگ های چند روزه میان نوارغزه و اسراییل رخ داد و در نتیجه آن میلیون ها اسراییلی وارد پناهگاه ها شدند.

 

 

البته باید بگویم که آن موقع تهدیدی بنام ویروس کرونا وجود نداشت اما الان این ویروس هست و می تواند حسابی اسراییلی ها در هم تنیده داخل پناهگاه ها را به دردسر بیندازد.

 

 

عطوان نوشت: زیاد نخاله هرآنچه می گوید به آن عمل می کند، این بارهم بایستی به این وعده خود مانند گذشته عمل کند و در کنار آزادی اسیران فلسطینی ورود تجهیزات پزشکی به غزه را خواستار شود.این یک ننگ و عار است که در منطقه کوچکی مانند غزه کرونا شیوع پیدا کند و جان هزاران نفر را بگیرد.

 

این تحلیلگر جهان عرب در پایان مقاله اش خطاب به دشمن صهیونیستی تاکید کرد که امکان پرتاب موشک های پرقدرت مقاومت به سوی اراضی اشغالی درصورت عدم پذیرش درخواست آزادی اسرای فلسطینی بسیار بالااست بنابراین بهتر است پیش از فوت وقت نتانیاهو 

مغزش! بکار بیفتد.

 

انتهای پیام/ م.ح

نظر شما