شناسهٔ خبر: 39293347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

خودسازی و کار جهادی راه ارتباط با امام زمان(عج) را ممکن می‌کند

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه انتظار موجب دمیدن روح امید و ایجاد نشاط در انسان می‌شود، گفت: خودسازی، دعا و توسل، بندگی خدا و کار جهادی از ابزارهای رابطه با امام زمان(عج) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» عصر امروز (پنجشنبه، ۲۱ فروردین) در برنامه تلویزیونی ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی موعود(عج)، اظهار کرد: انتظار در نگاه اسلام به معنای حرکت، مجاهدت و جهاد در راه خداست و محبوب‌ترین عمل در پیشگاه خدا محسوب می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انتظار در تعلیمات دینی ما شیعیان به معنای امید به آینده است، افزود: انتظار سبب حرکت فرد و جامعه به سوی متعالی شدن می‌شود.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) با مضمون "با فضیلت‌ترین اعمال امت من انتظار فرج از خداست"، تصریح کرد: انتظار موجب دمیدن روح امید و ایجاد نشاط در انسان می‌شود.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه کسی که منتظر امام زمان(عج) است، می‌داند که فرج آن حضرت موجب شکوفایی و رشد انسان می‌شود، تاکید کرد: میان انتظار، فرج و روح امید در انسان گره‌ای وجود دارد و این گره موجب پیوند معنوی انسان با امام عصر(عج) می‌شود.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه راهکارهایی برای جهت‌دهی و ثمربخشی موضوع انتظار در تعالیم ما مطرح شده است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ارتباط با امام زمان(عج) کارهای جهادی است، چنانچه در صدر اسلام و در دوره اهل بیت(ع) نیز وجود داشت و نمود واقعی و مصادیق واقعی آن پس از انقلاب اسلامی حضور جوانان در جنگ برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن بود.

 

وی به حضور گروه‌های جهادی در عرصه‌های میدانی مانند سیل، زلزله، برف و مبارزه با ویروس کرونا در ایام اخیر اشاره کرد و افزود: جوانان برای رفاه حال جامعه و سلامتی مردم، بسیاری از تفریح‌های سالم خود را کنار گذاشتند.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اهمیت خودسازی، اظهار کرد: یکی از راه‌های مهمی که هر انسان مسلمان به‌ویژه یک جوان که طالب معنویات و برنامه‌های معنوی در زندگی خود است، برای اینکه با امام زمان(عج) رابطه برقرار کند، موضوع خودسازی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، بندگی خالص خدا را از جمله راه‌های ارتباط با امام زمان(عج) برشمرد و بیان کرد: خودسازی، دعا و توسل، بندگی خدا و کار جهادی از ابزارهای رابطه با امام زمان(عج) است.

پایان پیام/ 164

نظر شما