شناسهٔ خبر: 39293086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از سوی معاون سیاسی استاندار مرکزی اعلام شد؛

تشریح فعالیت‌های انجام شده استان مرکزی در راستای مبارزه با ویروس کرونا/تمام مصوبات قرارگاه زیستی برای همه نهادها الزامی است

اکرمی با تشریح فعالیت های انجام شده در راستای مبارزه با ویروس کرونا گفت: تمام مصوبات قرارگاه زیستی برای همه نهادها اعم از ادارات، سازمان ها، کارخانجات، صنوف و مردم عادی الزامی است، چنان چه هر کسی این مصوبات را رعایت نکند، حتما برخورد قانونی می‌شود.

صاحب‌خبر -

«بهروز اکرمی» ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان (عج) و ضمن آرزوی سلامت و سعادت برای هموطنان به فعالیت های انجام شده در استان مرکزی در راستای مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و گفت: نخستین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در ارتباط با این ویروس در تاریخ 6 بهمن ماه 98 با حضور استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استان برگزار شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 50 جلسه برگزار شده و این جلسات 482 مصوبه داشته است، افزود:ت عطیلی مدارس و دانشگاه ها از همان اولین روزهای اسفند ماه در دستور کار قرار گرفت و تعطیلی صنوف نیز به صورت داوطلبانه به منظور همکاری با مسئولان و مدیریت بهتر برای ریشه کن کردن این ویروس از دیگر اقدامات اولیه در این راستا بود.

 

این مقام مسئول با اشاره به کمبود ماسک و دیگر ملزومات پزشکی و بهداشتی بیان کرد: در روزهای اول شیوع بیماری با کمبود برخی از اقلام مواجه بودیم که افزایش ظرفیت تولیدی کارخانجات تولید ماسک و الکل و مواد بهداشتی نیز در دستور کار ستاد استانی قرار گرفت و با جدیت دنبال شد.

 

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان با جدیت دنبال می شود، افزود: طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و همچنان تا شکست این ویروس ادامه دارد و مردم استان مرکزی نیز همکاری خوبی در راستای اجرای این طرح داشته و دارند.

اکرمی از بازگشایی برخی کارخانجات و واحدهای تولید خبر داد و گفت: برای بازگشایی کارخانجات و حفظ سلامتی مردم یک سری پروتکل و شرایطی در نظر گرفته شده که کارخانجات به شرط رعایت می توانند باز باشند و به فعالیت خود ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی صنوف ضروری در حال فعالیت هستند و همه اینها با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های اعلام شده است و در صورت عدم رعایت مسایل بهداشتی با آنها برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول حفظ سلامت افراد جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: سلامت و حفظ جان هموطنان برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و ما در این زمینه با کسی تعارف نداریم و با متخلفات برخورد می کنیم.

 

فاصله گذاری هوشمند فاز تکمیلی فاصله گذاری اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند فاز بعدی و تکمیلی فاصله گذاری اجتماعی است، افزود: در فاصله گذاری اجتماعی یک سوم نیرو ها در ادارات و بخش های دولتی فعالیت داشتند.

 

اکرمی اضافه کرد: در این راستا بخشی از فعالیت اقتصادی کشور و استان در هفته آینده با رعایت شرط های اساسی و انجام پروتکل برای هر صنفی آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: چه در سطح ملی و چه در سطح استان ها تمام مصوبات قرارگاه زیستی برای همه نهادها اعم از ادارات، سازمان ها، کارخانجات، صنوف و مردم عادی الزامی است، چنان چه هر کسی این مصوبات را رعایت نکند، حتما برخورد قانونی می شود.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تصمیم استانی و با همکاری خود اصناف، تمام صنوف غیر از آنها که نیاز روز مره مردم را تامین می کردند، تعطیل بودند، ادامه داد: این امر جای تقدیر و تشکر از صنوف و احساس مسئولیت اتاق اصناف دارد.

 

وی با بیان اینکه در ابتدا کل اصناف به 3 گروه تقسیم بندی شدند، خاطر نشان کرد: گروه اول کلا تعطیل بودند، گروه دوم در اختیار استان ها بود و گروه سوم مثل نانوایی ها، قصابی ها و سوپرمارکت ها و آنهایی که نیاز روز مردم را تامین می کردند باز بودند.

 

اکرمی اضافه کرد: اخیرا در ستاد ملی تصویب شده که کلیه ی صنوف به دو گروه صنوف کم خطر و پرخطر تقسیم شوند و از هفته آینده صنوف کم خطر به مرور باز خواهند شد و صنوف پر خطر تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

ساعت کاری کارمندان از  7 صبح تا 14 عصر اعلام شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم جدید ستاد ملی کرونا ساعت کاری کارمندان اعلام شده است، بیان کرد: ساعات کاری کارمندان و اداره ها از ساعت 7 صبح لغایت 14 عصر اعلام شده و مقرر شده نیمی یا کمتر از نیمی از کارمندان در محل کار حضور یابند.

 

وی با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای کلیه اداره ها و سازمان ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: همه کارمندان و مراجعین موظف به رعایت موازین بهداشتی هستند و مراجعین در هنگام حضور در ادارات باید ماسک و دستکش داشته باشند.

 

تهیه بسته معیشتی برای کارگران و گروه های آسیب پذیر جامعه

اکرمی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه ما در استان مرکزی یک اقتصاد صنعتی و یک اقتصاد تجاری داریم، افزود: گزارش بخش های مختلف اقتصادی استان از کارخانجات بزرگ گرفته تا کارگر روزمزد و تاثیراتی که این بیماری بر آنها داشته، جمع آوری شده و گردش کار مفصل خدمت معاون اول رئیس جمهور و وزرای محترم منعکس کردیم، منتظر هستیم در ستاد ملی مصوب شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: بخشی از این ها تا حدودی پرداخته شده از جمله این که یک بسته معیشتی برای افرادی مثل کارگران و گروه های آسیب پذیر جامعه پیش بینی شده که بخشی از آن همراه با یارانه پرداخت خواهد شد.

 

ارایه وام و تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از مستاجرین

این مقام مسئول در خصوص اجاره بهای مغازه ها و واحدهای صنفی و تجاری گفت: برای صنوف مختلف پیشنهاد هایی داده شده، صنوفی که مستاجر هستند و مالک هایشان بخش های عمومی یا دولتی هستند مثل اوقاف و شهرداری ها پیشنهاد کردیم اجاره این ماه ها را ببخشند.

 

اکرمی اضافه کرد: برای آن دسته از  افرادی که بخش خصوصی هستند یک سری مشوق ها از جمله وام ها و تهسیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده، که به مرور تمام جزئیات آن از طریق صدا و سیما و رسانه ها اعلام می شود.

 

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه دو کارگروه قرارگاه پدافند زیستی پیش بینی کردیم، افزود: کارگروه اجتماعی - فرهنگی و  کارگروه اقتصادی که این کارگروه ها شرایط و وضعیت پساکرونایی و اتفاق هایی که می افتد، اعم از اینکه اقتصاد چگونه متاثر خواهد شد، چه بخش های بیشتر آسیب می‌بینند و ضرر و زیان ها به چه شکل خواهد بود و نحوه جبران آنها را مطالعه می کنند.

 

اکرمی با اشاره به اینکه تا کنون 2 گردش کار مربوط به حوزه اجتماعی - فرهنگی و 2 گردش کار مربوط به حوزه اقتصادی تهیه شده و به ستاد ملی منعکس شده است، بیان کرد: دست فروشان یکی از اقشار آسیب پذیر در این حوزه هستند که پیش بینی ها حاکی از آن است که در این بسته معیشتی این افراد در نظر گرفته شده اند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما هم چنان درگیر این بیماری هستیم و برای مدیریت این بیماری، نه مردم منتظر دولت بمانند نه دولت منتظر مردم، بلکه باید در کنار یکدیگر باشیم و برای شکست کرونا تمام توانمان را بکار بگیریم.

 

وی همچنین به محدودیت های ترافیکی اشاره کرد و گفت: امیدواریم مردم به محدودیت ها احترام گذاشته و با در خانه ماندن و عدم تردد غیر ضروری علاوه بر سلامت خود و خانواده نهایت همکاری را با کادر درمانی و پزشکی داشته باشند.

 

کمبود در زمینه ماسک و دستکش و ملزومات بهداشتی نداریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در حال حاضر با تلاش و کوشش مسئولان و راه اندازی واحدهای تولیدی و همچنین تلاش خیرین و نیکوکاران، گروه های جهادی و مردم هیچ کمبودی در زمینه ماسک، دستکش و الکل نداریم.

 

اکرمی ضمن تقدیر و تشکر از  کادر ایثارگر بهداشت و درمان از کلیه ی پزشکان، پرستاران، تمامی کارکنان علوم پزشکی ، افزود: این عزیزان از همان روزهای اول پای کار آمدند و با تلاش و کوشش فراوان در صدد شکست این بیماری و کمک به بیماران بودند.

 

وی با اشاره به اینکه ما در ابتدای شیوع این بیماری استان دوم بودیم، خاطر نشان کرد: به برکت تلاش های انجام شده از سوی مسئولان و کادر پزشکی و همدلی و همراهی مردم عزیز استان طبق آمارها استان دهم به بعد هستیم.

 

 

پایان پیام/ 177

نظر شما