شناسهٔ خبر: 39293015 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

مرکل: شاید لازم باشد مدت طولانی با کرونا زندگی کنیم/ آلمانی‌ها به محدودیت‌ها پایبند باشند

صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه شاید لازم باشد مدت طولانی با کرونا زندگی کنیم، از شهروندان خواست در تعطیلات عید پاک هم بی احتیاطی نکرده و به محدودیت‌های ضد کرونایی پایبند باشند.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در آستانه تعطیلات عید پاک از مردم کشورش درخواست کرد با توجه به بحران کرونا و با وجود هوای مطبوع بهاری در روزهای آینده بی احتیاطی نکنند.

وی در این باره گفت: ما نباید بی پروا باشیم و نباید خود را در امنیت احساس کنیم.

مرکل مراقبت و حفظ فاصله گذاری را همچنان لازم دانست و گفت: شاید لازم باشد ما همچنان مدت طولانی با این بیماری همه گیر زندگی کنیم. شما با حفظ فاصله ها و به حداقل رساندن روابط از سیستم مراقبت های بهداشتی در کشور حمایت می کنید.

صدر اعظم آلمان در عین حال بر اساس آخرین آمارهای موارد ابتلا به کرونا در آلمان اوضاع را امید بخش دانسته و سیر صعودی مبتلایان را کمی رو به کاهش دانست.

وی تاکید کرد که در حال حاضر به تشدید اقدامات محدود کننده نیازی نیست. به گفته وی با این همه تداوم محدودیت های فعلی تا بعد از عید پاک ضرورت دارد. وی تاکید کرد که دستاوردهایی که در مبارزه با شیوع کرونا به دست آمده است به راحتی می تواند نابود شود.

وی کاهش گام به گام محدودیت های ضد کرونایی را نیازمند صبر و تحمل دانسته و گفت: ما باید کاملا با احتیاط عمل کنیم. وی این را روندی سخت دانست که محدودیت ها کاهش یابد و متعاقبا نیاز شود که همان محدودیت ها و شاید شدیدتر از آن تصویب شود.

وی هدف را این دانست که سیستم بهداشتی در هیچ نقطه‌ای تحت تاثیر این شرایط قرار نگیرد. وی تاکید کرد که تصمیم گیری ها در آینده با توجه به آمارها از جمله شمار مبتلایان به این بیماری در کشور اتخاذ خواهد شد.

صدر اعظم آلمان با توجه به علاقه بخش های اقتصادی برای مشارکت در تولید تجهیزات پزشکی، محافظتی و ماسک های تنفسی در دوران بحران کرونا گفت: اتحادیه اروپا باید در این زمینه به استقلال استراتژیک بیشتری دست پیدا کند.

مرکل همچنین به این مسئله اشاره کرد که بعد از تعطیلات عید پاک می خواهد با نخست وزیران ایالات آلمان درباره چگونگی کاهش محدودیت های ضد کرونایی گفتگو کند.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای زیاد بین وزرای دارایی اروپایی درباره یک بسته نجات بزرگ برای مقابله با عواقب کرونا، این شرایط را برای اروپا یک آزمون ارزیابی کرده و خواستار همبستگی این اتحادیه برای مقابله با این مسئله شد.

کرونا همچنان در آلمان گسترش یافته و بر اساس آمارهای منتشر شده تا به حال 114257 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 2349 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تسنیم

نظر شما