شناسهٔ خبر: 39292956 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

درمان کووید-19 احتمالاً تا شهریور آماده می‌شود

ایتنا- متخصصان و پزشکانی که روی درمان کرونا کار می‌کنند اعلام کرده‌اند که احتمال دارد درمان بیماری کویید-19 تا شهریور سال جاری (سپتامبر سال جاری میلادی) آماده شود.

صاحب‌خبر - در حال حاضر هیچ درمان یا واکسن مشخصی برای درمان بیماری کووید-19 که از ویروس کرونا ناشی می‎‌شود، وجود ندارد. بسیاری از دانشمندان و پزشکان در سراسر دنیا دارند تمام تلاش خود را می‌کنند که درمان این بیماری پیدا کنند و جهان را نجارت دهند. درست است که این متخصصان علائم بیماری مذکور را می‌دانند ولی نمی‌توانند آن را درمان کنند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، دکتر جاکوب گلانویل بر این باور است که احتمالاً در چند ماه آینده شاهد پیدا شدن درمان ویروس کرونا خواهیم بود. گلانویل، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت زیست‌فناوری «دیستربیوتد بایو» و عضو هیئت مشاوره طرح زیست‌فناوری دانشگاه کالیفرنیا در سان‌فرانسیسکو است. این پزشک به خاطر پژوهش‌های خود در زمینه واکسن آنفولانزای جهانی معروف و مشهور است.
 
قبل از این‌که این درمان و دارو برای بیماری کووید-19 روانه بازار شود، باید تست‌ها و آزمایش‌های زیادی انجام شود تا همه به این اطمینان و آسودگی برسیم که این درمان هیچ مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند. همچنین لازم است آزمایش‌های تخصصی دیگری هم روی این دارو انجام شود.
 

با توجه به لزوم بررسی کامل این درمان، احتمالاً تا شهریور ماه سال جاری شاهد ورود این درمان به بازار و قرار گرفتن در دسترس مردم خواهیم بود.  هر چند که هنوز مشخص نیست این درمان بتواند تمام آزمایش‌ها را به درستی و خوبی پشت سر بگذارد ولی با این وجود، بسیاری از رسانه‌ها و مراجع تخصصی از شنیدن این مسئله خوشحال و امیدوار شده‌اند.
 
ویروس کرونا در چند ماه گذشته موفق شده است که بسیاری از مردم جهان را در منازل اسیر و زندانی و کسب و کارها را با تعطیلی محض مواجه کند. در صورتی که درمان این بیماری به زودی در دسترس مردم قرار نگیرد، احتمال از بین رفتن بخش قابل توجهی از مردم وجود دارد. شرکت‌های زیادی روی واکسن کرونا کار می‌کنند ولی گفته‌اند در خوش‌بینانه‌ترین حالت درمان را در سال 2021 روانه بازار می‌کنند.

نظر شما