شناسهٔ خبر: 39292339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار نیویورک، کووید-۱۹ را انفجاری خاموش نامید

نیویورک- ایرنا- فرماندار نیویورک، شیوع کووید-۱۹ را مرگبارتر از حادثه ۱۱ سپتامبر نامید و گفت ما با یک قاتل و انفجاری بی‌صدا مواجه هستیم.

صاحب‌خبر -

اندرو کومو روز پنج شنبه در نشست خبری روزانه خود برای تشریح وضعیت ایالت نیویورک در برابر ویروس جدید کرونا افزود: ما شرایط سختی داریم به گونه‌ای که از ابتدای آوریل، بیشترین میزان مرگ و میر را در شبانه روز گذشته با ۷۹۹ نفر داشتیم.

وی ادامه داد: در حادثه ۱۱ سپتامبر که روز سیاه نامیده شد ۲ هزار و ۷۵۳ نفر کشته شدند در حالی که در اثر بیماری ناشی از ویروس کرونا تاکنون هفت هزار و ۶۹ نفر را در نیویورک از دست داده‌ایم.

فرماندار نیویورک با شوک آور، نفس‌گیر و دردآور خواندن این شرایط، اضافه کرد: ما این شرایط را پیش از این هرگز ندیده‌ایم. به یادداشته باشید آنفلوآنزای ۱۹۱۸ اسپانیا، سه موج داشت. این ویروس را هم باید همچون یک دشمن دید که همیشه خطرناک است.

کومو تاکید کرد: طبق مقاله‌ای که در روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر شده است، مواردی از ابتلای دوباره به کووید-۱۹ در ووهان، سنگاپور و هنگ کنگ دیده شده است، در نتیجه ممکن است این ویروس تغییر یافته و باز گردد.

وی تصریح کرد : پس ما تنها در یک کارزار نیستیم بلکه ما در یک جنگ قرار داریم.

فرماندار نیویورک با بیان اینکه برای مقابله با کووید-۱۹ به اختصاص فوری بودجه نیاز داریم گفت ما وقت نداریم تا منتظر بمانیم که قانونگذاران به صورت معمول، بودجه تصویب کنند.

کومو با این حال تاکید کرد همچنان در خانه بمانید و زندگی‌تان را حفظ کنید.

بر اساس اعلام تارنمای دانشگاه جان هاپکینز، تا این ساعت ۴۳۲ هزار و ۵۷۹ نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر هم جان باخته‌اند.

در ایالت نیویورک هم تا کنون ۱۴۹ هزار و ۳۱۶ نفر مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده‌اند که به گفته فرماندار این ایالت بیش از ۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما