شناسهٔ خبر: 39292241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت دستگاه تولید ماسک تنفسی در تبریز

تبریز - ایرنا - برای نخستین بار در کشور، تیمی متشکل از ۱۰ نفر از جوانان متخصص آذربایجان‌شرقی در قالب یک شرکت و در مدت یک ماه موفق به ساخت دستگاه تولید ماسک شدند.

صاحب‌خبر -

حسین پور، مدیرعامل شرکت سازنده دستگاه تولید ماسک، روز پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: چون این دستگاه در داخل کشور وجود نداشت و وارد می شد، تصمیم گرفتیم با مشارکت  نفراتی با تخصص های مختلف فنی نسبت به بومی سازی آن اقدام کنیم. 

وی افزود: بر این اساس یکایک قطعات دستگاه تولیدکننده ماسک را طراحی و سپس با استفاده از ماشین آلات و دستگاه های «سی  ان سی» داخلی آن را تولید کردیم. 

وی ادامه داد: این دستگاه قادر است با تعویض غلطک و نوع پارچه مصرفی، انواع ماسک مورد نیاز کشور از جمله ماسک فیلتردار، موسوم به «ان ۹۵» را تولید کند.

ابتکار تیم جوانان تبریزی در ساخت دستگاه تولید ماسک با استقبال گسترده ای مواجه شده و آنان از امروز تولید انبوه این دستگاه را با ساخت سه مورد سفارش آغاز کرده اند که به گفته آنان تا یک ماه آینده به اتمام می رسد.

هر یک از این  دستگاه ها قادر  است روزانه ۵۰ هزار عدد انواع ماسک را تولید کند. 

تیم جوان مهندسان تبریزی امیدوارند در سایه حمایت نهادهای مسوول نه تنها بتوانند نیاز داخلی به دستگاه های تولید ماسک را برطرف کنند، بلکه آن را به خاررج از کشور نیز صادر کنند.

نظر شما