شناسهٔ خبر: 39292234 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

بازی Final Fantasy 14 به اکس باکس گیم پس اضافه نخواهد شد

محمد حسین بابایی

صاحب‌خبر -

سال گذشته، مایکروسافت از اضافه شدن تعدادی از عناوین فرانچایز Final Fantasy به اکس باکس گیم پس خبر داد. مدتی پس از این اطلاع‌رسانی، فیل اسپنسر (Phil Spencer) بیان کرد که بازی Final Fantasy 14 به اکس‌باکس وان خواهد آمد. حالا گویا پس از گذشت چندین ماه، شرایط عرضه‌ی این بازی تغییر کرده‌است.

بر اساس مصاحبه‌ی کارگردان و تهیه‌کننده‌ی بازی، نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) با وبسایت Twinfinite، باید موضوع عرضه‌ی این بازی برروی اکس باکس گیم پس را به‌کلی فراموش کنیم.

نائوکی یوشیدا: من واقعا مسئله‌ی عرضه‌ی این عنوان برروی اکس باکس گیم پس را مدنظر قرار نداده بودم؛ زیرا خودِ Final Fantasy 14 از سیستم حق عضویت استفاده می‌کند.

بر اساس این اظهارات، نائوکی یوشیدا عرضه‌ی این عنوان برروی سرویس اکس باکس گیم پس را نوعی از بی‌عدالتی در حق بازی‌بازان کنونی بر‌روی پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی می‌داند؛ کسانی که برای تجربه‌ی این عنوان به صورت ماهانه مبلغی پرداخت می‌کنند. البته این پایان رابطه‌ی نائوکی یوشیدا و فیل اسپنسر نیست.

نائوکی یوشیدا: فیل خودش را وقف پشتیبانی از Final Fantasy 14 کرد و من صادقانه از زحمات او قدردانی می‌کنم. امیدوارم روزی فرا برسد که من و فیل، شانه به شانه‌ی یکدیگر فرصتی را برای بازی‌بازانِ سراسر دنیا ایجاد کنیم تا از این عنوان، بیشتر از پیش لذت ببرند.

سومین بسته‌‌ الحاقی بزرگ Final Fantasy 14 که Shadowbringers نام دارد، سال گذشته عرضه‌ شد و تحسین فراوانی را برانگیخت. مدتی قبل نیز این بازی از مرز ۱۸ میلیون بازی‌بازی عبور کرد. این عنوان از زمان عرضه تاکنون، میزبان به‌روز‌رسان‌های حجیمی نیز بوده که آخرین آن‌ها به‌روزرسان Echoes of a Fallen Star محسوب می‌شود.

شما درباره‌ی Final Fantasy 14 چه نظری دارید؟ نظرات خود را پیرامون این بازی با ما به اشتراک بگذارید.

نظر شما