شناسهٔ خبر: 39291817 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادبیات در هفته ای که گذشت

رضا بابایی درگذشت پویش «با کتاب در خانه» تمدید شد

رضا بابایی، نویسنده نواندیش حوزوی هفته گذشته براثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  اتفاقاتی هفته گذشته در زمینه ادبیات رخ داد.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

رضا بابایی درگذشت

موسسه فرهنگی شهر کتاب نوشت: رضا بابایی، نویسنده نواندیش حوزوی درگذشت. نوشته‌های روان و دیدگاه‌های روشن او درباره تحولات فکری و فرهنگی جامعه امروز ایران خواندنی بود. او از چند ماه گذشته به بیماری سرطان مبتلا بود

کتاب «ماهی رنگین‌کمان و یک اتفاق دیگر» بازنشر شد 

«ماهی رنگین‌کمان و یک اتفاق دیگر» نوشته مارکوس فیستر، نویسنده و تصویرگر سوئدی است که سیدمهدی شجاعی ترجمه آزادی از آن داشته است.

در خلاصه داستان این کتاب که از مجموعه کتاب‌های «ماهی رنگین‌کمان» فیستر است، آمده:

«سال‌ها پیش، در دریایی عمیق، یک ماهی زیبا با پولک‌های رنگی و نقره‌ای زندگی می‌کرد که ماهی‌های دیگر او را «ماهی رنگین‌کمان» صدا می‌زدند. ماهی رنگین‌کمان عادت داشت با تکبر و غرور در آب شنا کند و زیبایی پولک‌هایش را به نمایش بگذارد. یک روز اتفاقی افتاد و ماهی‌ها از دور و بر ماهی رنگین‌کمان پراکنده شده و او را تنها گذاشتند. از آن به بعد، او یک ماهی غریب و تنها و افسرده بود، تا این‌که به سراغ اختاپوس حکیم رفت و....»

تمدید مهلت مهرواره‌ نوروزی «بهار در خانه» تا ۲۰ فروردین 

مهرواره‌ نوروزی «بهار در خانه»که ویژه تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ از سوی کانون برای مخاطبان ۴ تا ۱۸ سال تدارک دیده شده بود، تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ تمدید شد.

بر همین اساس، در بخش «نقاشی» کودکان و نوجوانان می‌توانند با تکنیک آزاد در اندازه دل‌خواه خود نقاشی بکشند و با گوشی همراه از آن عکس بگیرند و ارسال کنند.

پویش «با کتاب در خانه» تمدید شد

پویش «با کتاب در خانه» در نوروز امسال، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب، شبکه شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها راه اندازی شد.

در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به معرفی کتابی می‌پردازند که در فضا‌های قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند.

کتاب «هرمان» در انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شد

کتاب «هرمان» به نویسندگی لارس سابی کریستنسن، ترجمه شقایق قندهاری و طراحی جلد و صفحه‌آرایی محمدعلی عدیلی برای نخستین بار از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.

کتاب «هرمان» در انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شد

در خلاصه داستان این کتاب آمده است که «هرمان ۱۱ ساله یک پسر معمولی است. با بقیه‌ پسرها تفاوت زیادی ندارد، تا این‌که یک روز وقتی از خواب بیدار می‌شود می‌فهمد که موهایش دارد می‌ریزد؛ یعنی همه‌ موهایش. هرمان که پسر حساس، زیرک و بامزه‌ای است، پس از مدتی می‌فهمد که در مدرسه همه دلشان برای او می‌سوزد و همین قضیه به شدت آزارش می‌دهد. او با پدربزرگش که سال‌هاست روی تخت افتاده است رابطه بسیار خوبی دارد و حرف‌های جدی و جالبی بین‌ آنها رد و بدل می‌شود؛ اما با مرگ پدربزرگ، هرمان تازه متوجه می‌شود که چیزهایی مهم‌تر از ریزش مو هم وجود دارد و برخی از چیزهایی که از دست می‌رود، دیگر برنمی‌گردد...»

انتهای پیام/ 

 

نظر شما