شناسهٔ خبر: 39291412 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ویروس کرونا؛ تحلیل یک روانشناس انگلیسی از آن روی خانه‌نشینی

یک روانشناس انگلیسی با مقایسه شرایط فعلی با دوران جنگ جهانی دوم، ماندن در خانه را از جهاتی برای سلامت روان مفید دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تحلیل‌های متعددی که از سوی کارشناسان درخصوص ماهیت ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن انجام شد، بسیاری درباره اشتراکات و شباهت شرایط فعلی با جنگ جهانی دوم اتفاق نظر داشتند.

در آن سال‌ها یعنی در سال‌های ۱۹۴۰ و ۴۱ مردم بسیاری در جهان برای حفظ جان خود مجبور به ماندن در خانه شدند، اتفاقی که حالا هم در به لطف ظهور کروناویروس جدید رخ داده است. در آن زمان این کار به منظور تحقیر ملت‌های ضعیف‌تر از سوی استعمارگران انجام شد، اما خانه نشینی این روز‌ها دیگر آن معنا را ندارد، بلکه به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس است حتی در پاره‌ای موارد روانشناسان معتقدند این امر می‌تواند برای جوامع مفید باشد.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ چه زمانی به شرایط عادی باز خواهیم گشت؟

تری موفیت استاد روانشناسی دانشگاه دوک، معتقد است قرنطینه فرصتی دوباره برای افراد ایجاد کرده است تا کمی از دنیای مجازی خود خارج شده و اوقات بیشتری را در جمع خانواده باشند، نعمتی که در روزمرگی‌ها مغفول مانده بود.

این روانشناس تاکید کرد: شواهد تاریخی بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد این نوع پیشامد‌ها می‌تواند برای جامعه مفید باشد. این اتفاق می‌تواند زندگی ما را کندتر کرده و به ما یک هدف مشترک بدهد و فرصتی برای تمرین کمک به دیگران باشد. همه این موارد برای سلامت روان ما مفید است.

انتهای پیام/

نظر شما