شناسهٔ خبر: 39291175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کرونا سلامت روانی بازیکنان را هم به خطر می‌اندازد

دبیر اتحادیه جهانی بازیکنان می گوید که ویروس کرونا علاوه بر سلامت جسمی سلامت روحی بازیکنان را هم می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جای تعجب نیست اگر بگوییم که کرونا علاوه بر جسم، سلامت روانی بازیکنان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال چنین اتفاقی برای بازیکنان زن می‌تواند تاثیر گذار تر باشد.

 

جاناس بائر هافمن، دبیر کل اتحادیه جهانی بازیکنان در این باره می گوید: " سلامت روان یک نکته اساسی است. مطالعاتی که سال ها انجام شده نشان می دهد که اضطراب و استرس بیش از مردم عادی می‌تواند بازیکنان را تحت تأثیر قرار دهد چرا که برای آنها شرایط را آرام می‌کنند و با این حال وضعیت بدتر می شود."

 

 

 

 

فوتبال در سراسر جهان به حالت تعلیق درآمده است و سرنوشت ادامه فصل در حال حاضر اصلاً مشخص نیست. همچنین مسابقات یورو، کوپا آمریکا و المپیک نیز به تعویق افتاد. این اتفاقات باعث شده که باشگاه ها مجبور شوند حقوق بازیکنان خود را کسر کنند. هافمن در ادامه می گوید: " ما بازیکنان جوان زیادی در سرتاسر دنیا داریم که از خانواده‌های خود دور هستند و تنها قرارداد یکساله با تیم‌های خود دارند. این مسئله اضطراب بزرگی را برای آنها در رابطه با درآمد شان به وجود آورده است.

 

در سال ۲۰۱۵ اتحادیه جهانی بازیکنان نظرسنجی را برگزار کرد که نشان داد ۳۸ درصد بازیکنان فعال دارای افسردگی هستند؛ اتفاقی که در این نظر سنجی برای ۳۵ درصد از بازیکنان سابق نیز رخ داده است. این اتحادیه توصیه کرده که بازیکنان روال عادی زندگی خود را ادامه دهند، تلویزیون نگاه کنند، موسیقی گوش کنند و با انجام کارهایی از این دست از افسردگی آنها در دوران تعطیلی بازی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود."

برچسب‌ها:

نظر شما