شناسهٔ خبر: 39291150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برف بهاری مهمان جاده‌های تهران‌/ ریزش سنگ‌ در محورهای هراز و لواسان

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با اشاره به بارش برف در اکثر جاده‌های مواصلاتی تهران گفت: ریزش سنگ در محورهای هراز و لواسان توسط راهداران برطرف شد.

صاحب‌خبر -

عادل مصدقی معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: با توجه به نفوذ سامانه سرد جوى به کشور شاهد بارش برف، باران و تگرگ در استان تهران هستیم و در طول ٧٢ ساعت گذشته محور‌هاى استان تهران با تلاش راهداران باز و تردد روان است.

وی با اشاره به این که جاده‌هاى استان لغزنده است و از هم وطنان درخواست داریم سرعت مطمئنه را رعایت کنند، افزود: هم اکنون شاهد بارش باران پراکنده در اکثر  جاده‌هاى استان تهران از جمله آزاد راه تهران - کرج، تهران - ساوه، آزاد راه تهران - قم،  محور امام رضا و جاده‌های دماوند و فیروزکوه هستیم.

مصدقی با بیان این که هم اکنون در محور هراز شاهد بارش برف هستیم، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته شاهد ریزش سنگ در محور هراز محدوده  منطقه مبارک آباد بودیم که باعث اختلال تردد شده بود که بلافاصله توسط عوامل راهدارى پاکسازى انجام شد. 

معاون حمل و نقل جاده ای استان تهران اضافه کرد: قبل از ظهر در محور لواسان به سمت فشم منطقه حاجى آباد شاهد ریزش سنگ بودیم و در شمال شرقی و غرب استان تهران شاهده بارش شدید برف هستیم.

مصدقی با اشاره به این که امروز در برخی از  محور‌ها شاهد آب گرفتگى موضعى بودیم، بیان کرد: با توجه به پیش‌بینى‌هاى صورت گرفته، ١٢  اداره راهدارى شهرستان هاى استان تهران و قرارگاه مرکزى مدیریت بحران واقع در اداره کل استان تهران در آماده باشه صد‌درصدی هستند.

وی افزود: بیش از ٣٥ دستگاه گشت راهدارى در جاده‌هاى استان تهران به صورت شبانه روز فعال هستند و محور‌ها و اماکن حادثه خیز استان تهران  تحت کنترل قرار دارد؛ در صورت وقوع  سیل احتمالی و آب گرفتگى معابر ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری وارد عمل خواهند شد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با اشاره به این که جهت اطلاع هم وطنان از وضعیت محور‌ها در استان تهران، سامانه ١٤١ مدیرت راه ها  به صورت شبانه روزى فعال است، عنوان کرد: با توجه به پیش بینى اداره کل هواشناسى استان تهران با استمرار بارش‌ها احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست از روز جمعه تا شنبه در این استان وجود دارد.

مصدقی اضافه کرد: بیش از ٤٥٠ نفر از عوامل راهدارى، ١٧٠ دستگاه سنگین و نیمه سنگین  و ٢٧ راهدار خانه در  اماده باش هستند و طى ٤٨ ساعت گذشته  بیش از هزار کیلومتر شن، نمک پاشى و برف روبى به صورت کیلومتر باند صورت گرفته است.  

انتهای پیام/۶۷۰۲۹/م

نظر شما