شناسهٔ خبر: 39291114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جریمه حدود ۲ هزار راننده متخلف و توقیف ۶۰۰ خودرو در گیلان

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راهور گیلان گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم تا ۲۰ فروردین ماه بیش از یک هزار و ۹۵۰ راننده متخلف جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و نزدیک به ۶۰۰ دستگاه خودرو نیز توسط پلیس راهور در استان توقیف شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ امیر طالبی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تصمیم ستاد کرونا همچنان پلاک های غیر بومی اجازه تردد و ورود به استان را ندارند اما ترددهای بین شهری استان با رعایت موازین بهداشتی بلامانع است.

وی با اشاره به محدودیت تردد برای خودروهای غیر بومی بیان کرد: پلیس راهور در ۱۱۶ نقطه مبادی ورودی شهرها، راههای فرعی و نقاط دسترسی که خودروها امکان ورود به استان را داشته باشند، بیش از یک هزار نیرو برای اجرای این طرح مستقر شده اند و اعمال قانون می کنند ضمن آنکه پلیس راه نیز بر محدودیت های تردد در مبادی ورودی به استان نظارت می کند.

وی با اشاره به نحوه اعمال قانون توقیف یکماهه برای خودروها تصریح کرد: وقتی برای خودرویی کد ۲۱۷۶ اعمال می شود، همزمان در اجرائیات،  جریمه توام با توقیف ثبت می شود و فرد اگر در این استان باشد توقیف انجام شوداما اگر به شهرش بازگردد، بازهم باید به راهنمایی و رانندگی شهر خود مراجعه کند و خودروی  را برای یکماه جهت اعمال قانون تحویل دهد.

سرهنگ طالبی خاطر نشان کرد: درصورتی که فردی به شهرش باز گردد و برای اعمال قانون توقیف به راهنمایی و رانندگی مراجعه نکند، این توقیف همچنان باقی می ماند و پلیس آن را خود اعمال خواهد کرد.

طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم تا بیستم فروردین ماه در گیلان اجرا شد؛ پس از این قرار است طرح فاصله گذاری هوشمند در کشور انجام شود.

نظر شما