شناسهٔ خبر: 39290604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

صنعاء:

صدمات ناشی از محاصره بیش‌تر از حملات نظامی به یمن است

نائب رئیس شورای عالی سیاسی یمن صدمات ناشی از محاصره یمن برای مردم این کشور را بیش‌تر از حملات نظامی علیه آن خواند که ائتلاف سعودی به طور یکجانبه و مشکوک مدعی توقف موقت آن شده است.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نائب رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر ضرورت رفع محاصره همه جانبه یمن توسط ائتلاف سعودی همزمان با اعلام آتش‌بس تاکید کرد.

«محمد البخیتی» گفت: صدمات ناشی از محاصره یمن بیش‌تر از خسارات ناشی از حملات نظامی علیه آن است.

ائتلاف سعودی از سال ۲۰۱۵ و به دنبال مداخله نظامی خود در یمن این کشور را از طریق زمینی، هوایی و دریایی محاصره کرد و ناو‌های جنگی عربستان سعودی در آب‌های یمن مستقر شد. آمریکا هم در اکتبر ۲۰۱۶ به این محاصره پیوست.

محاصره یمن منجر به گسترش شدید بیماری‌ها، قحطی زدگی و گرسنگی شدید و سوء تغذیه مردم این کشور و به خصوص در میان کودکان شده است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن قابل تمدید خواهد بود.

وی گفت گه فرصت برای بیش‌تر کردن تلاش‌ها به منظور دستیابی به توقف فراگیر و دائمی جنگ در یمن فراهم است.

در عین حال دولت صنعاء در واکنش به این تصمیم ائتلاف سعودی بر ضرورت رفع محاصره همه جانبه یمن تاکید کرد و گفت هیچ تضمینی برای توقف حملات عربستان به یمن وجود ندارد و احتمال می‌رود که عربستان به دنبال استفاده از قضیه کرونا برای ساماندهی صفوف از هم پاشیده و جبران خسارات سنگین اخیر خود در یمن باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما