شناسهٔ خبر: 39290206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

حضور روحانیان در کنار مردم نشان از اجتماعی بودن حوزه‌ ها دارد

یزد- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حضور فعال طلاب و روحانیان در حوادث ، مسائل و مشکلات مختلف در کنار مردم نشان از اجتماعی بودن حوزه‌های علمیه کشور دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار مدیر حوزه علمیه استان یزد با وی از اجتماعی بودن این مراکز دینی قدردانی کرد و ادامه داد:  این امر در جریان اخیر و حضور طلاب و روحانیان در مقابله با ویروس کرونا در ضدعفونی کردن معابر، حضور در بیمارستان‌ها و همچنین تغسیل و تدفین اموات کرونایی خود را نشان داد .

وی همچنین با قدردانی از فعالیت آموزشی در برگزاری دروس به صورت مجازی و استفاده از سامانه پیشخوان حوزه‌های علمیه افزود: آموزش‌های مجازی کاری تازه بود که با موفقیت انجام شد و بایستی زیرساخت های این امر تقویت و حفظ شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی حوزه علمیه یزد ، امام جمعه میبد اظهار کرد: این مراکز باید دوره‌هایی را برای ارتقای بینش و دانش طلاب برای حضور در این صحنه ها برنامه ریزی کند.

اعرافی گفت: برای امر تبلیغ باید تدابیر جدیدی اندیشه و مسائل توسط حوزه‌های علمیه بیان شود و همه طلاب و مراکز دینی پاسخگوی سووال های مردم در زمینه‌های  مختلف باشند.

همچنین مدیر حوزه علمیه استان یزد در گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و استفاده از آموزش مجازی در ایام تعطیلات کرونایی و  برنامه جهادی طلاب ارائه کرد.

حجت‌الاسلام محمد شمس بر آمادگی حوزه برای اجرای برنامه‌های مختلف علمی ، فرهنگی و تبلیغی بر حسب ضرورت با همکاری سایر دستگاه‌ها تاکید کرد.

مدیر حوزه علمیه یزد پیشتر گفته بود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با همکاری طلاب و روحانیان استان پنج هزار جفت دستکش و همچنین تعدادی ماسک در مناطق محروم توزیع شد.

 شمس افزود: ستاد بحران نهادهای حوزوی برای برنامه‌ریزی و مبارزه با بیماری کووید ۱۹ تشکیل شد و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این راستا انجام می شود.

پنج هزار طلبه برادر و خواهر در  ۴۰ حوزه علمیه یزد تحصیل می‌کنند.

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) ۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

به گزارش ایرنا وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(پنجشنبه ) اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس  به  چهار هزار و ۱۱۰ تن رسید.

کیانوش جهانپورافزود: از دیروز تا امروز( ۲۱ فروردین) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴  بیمار  جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند و  روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که  تاکنون۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۹۱۸ تن در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد.

نظر شما