شناسهٔ خبر: 39290110 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نیاز افغانستان به بیش از یک میلیون «کیت» تشخیص کرونا

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که در شرایط کنونی برای مبارزه با ویروس کرونا به بیش از یک میلیون کیت تشخیصی و چند میلیون لیتر مایع ضد عفونی نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان اعلام کرد که این وزارتخانه برای مبارزه با کرونا به بیش از یک میلیون کیت تشخیصی و دستکم 54 میلیون لیتر اتانول نیاز دارد که تهیه آن از خارج افغانستان امکانپذیر نیست.

وی افزود که تلاش می‌کند تا این نیازها در داخل افغانستان تامین شود به همین منظور با کمک تولید کنندگان داخلی کارخانه‌ای ساخته خواهد شد.

فیروز با نگرانی از وضعیت بحرانی بیماری کرونا در افغانستان گفت که مردم از تجمع‌ها و برپایی مجالس بطور جدی پرهیز کنند.

بر اساس آمارهای ثبت شده در افغانستان، تاکنون 484 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد 32 نفر بهبود یافته‌اند و 15 تن دیگر باخته‌اند.

با این حال، کارشناسان معتقدند که آمار مبتلایان بسیار بیشتر است و بدلیل کمبود امکانات در این کشور حتی احتمال بروز فاجعه انسانی نیز وجود دارد.

وزارت مخابرات افغانستان نیز اعلام کرده که نرم افزار و سایتی را با نام«کرونا آسان» برای تجمیع آمارهای مبتلایان به کرونا و دادن اطلاعات بهداشتی به مردم ایجاد کرده است.

به گزاش هشت صبح، «فهیم هاشمی» وزیر مخابرات افغانستان گفت که مشخصات مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در نرم‌افزار و سایت بر اساس مناطق ثبت می‌شود تا مردم محل دقیق گردش این ویروس را تشخیص دهند.

به گفته وی، شهروندان افغان می‌توانند بصورت آنلاین نیز پرسش و پاسخ خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/.

نظر شما