شناسهٔ خبر: 39290058 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

یونیسف بودجه کمکی به کره شمالی را افزایش داد

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد صندوق کودکان سازمان ملل موسوم به «یونیسف» بودجه کمکی به کره شمالی برای سال جاری میلادی را افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

العالم - آسیا

یونهاپ روز پنجشنبه گزارش کرد میزان این بودجه در مقایسه با سال گذشته میلادی ۳ میلیون دلار افزایش یافته و به ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسیده است.

یونیسف در برنامه اقدام بشردوستانه برای سال ۲۰۲۰ میلادی آورده است خشکسالی، سیل و کمبود فراورده های کشاورزی وضعیت تامین مواد غذایی را در کره شمالی بدتر کرده استو لازم است دیگر کشورها نیز کمک های خارجی به کره شمالی را افزایش دهند.

گزارش خاطر نشان می کند که ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کره شمالی که ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر از آنها زیر ۱۸ سال دارند با کمبود مواد غذایی، خدمات بهداشتی، پزشکی و تغذیه روبرو هستند.

نزدیک به ۱۰ میلیون دلار از بودجه کمکی سال جاری میلادی برای تامین مواد غذایی و مابقی نیز برای آب آشامیدنی، بهداشت و خدمات زیربنایی دیگر در کره شمالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گزارش حاکی است نزدیک به ۸۰۰ هزار کودک در کره شمالی به دلیل سوء تغذیه با بیماری های گوارشی روبرو شده اند ۶ میلیون نفر نیازمند داروهای اساسی هستند و یک میلیون و ۶۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال باید مکمل های غذایی و ویتامین دریافت کنند.

ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما