شناسهٔ خبر: 39289681 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش وزیر خارجه عربستان سعودی به آتش‌بس ادعایی کشورش در یمن

وزیر خارجه عربستان سعودی، پس از وزیر مشاور این کشور در امور خارجه و وزیر مشاور امور خارجه امارات، به اعلام آتش‌بس در یمن واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز (پنجشنبه)، در حساب توئیترش به اعلام آتش‌بس در یمن واکنش نشان داد و گفت که این اقدام در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.

وزیر خارجه عربستان سعودی در این خصوص گفت:‌ «اقدام آتش‌بس دو هفته‌ای ائتلاف حمایت از "دولت قانونی" در یمن در راستای حمایت از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن و با هدف پایان دادن به جنگ و تمرکز تمام تلاش‌ها بر روی مبارزه به دور از تنش نظامی با شیوع  مصیبت ویروس کرونا COVID-19 صورت گرفته است».

فیصل بن فرحان با بی‌توجهی به تجاوزهای ائتلاف به ملت یمن بیان کرد: «همواره عربستان سعودی، طی چهل سال گذشته، در حمایت از ملت کشور برادر، یمن، پیشگام بوده است. در این شرایط به ایستادگی خود در کنار یمن  ادامه خواهیم داد و امید داریم که حوثی‌ها این فرصت را مغتنم بشمارند و به صورت مؤثر و با جدیت به این اقدام پاسخ دهند و منافع ملت برادر، یمن، را ترجیح دهند».

بن فرحان همچنین گفت: «بر پایه اهتمام عربستان سعودی و حساسیت این کشور به سلامت ملت یمن و پایبندی به آن، عربستان در راستای حمایت از سازمان ملل متحد و امسال، ۵۰۰ میلون دلار به طرح پاسخ انسانی سازمان ملل در یمن اختصاص داده است به همراه ۲۵ میلیون دلار آمریکایی دیگر به مبارزه با فاجعه شیوع ویروس کرونا COVID-19».

در همین ارتباط، وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه، امروز (پنجشنبه)، با اشاره به آ‌تش‌بس اعلام کرد که اعلام آتش‌بس در یمن در راستای خواسته‌های دبیر کل سازمان ملل بوده است (جزئیات بیشتر).

وزیر مشاور کشور امارات عربی متحده در امور خارجه نیز، امروز، به اعلام‌ آتش‌بس ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن واکنش نشان داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

نظر شما