شناسهٔ خبر: 39289343 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اخبار کرونا در جهان/اوضاع وخیم در دیترویت آمریکا

طبق گفته کارمندان بیمارستانی در شهر دیترویت آمریکا، به دلیل کمبود تخت بیمارستانی و نگهداری بیماران در راهرو‌ها، دو بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

پایگاه خبری فردا: وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان شهر "دیترویت" آمریکا بسیار وخیم گزارش شده است؛ دو نفر از بیماران در راهروهای این بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه خبری "CNN" نوشت، کارکنان مراقبت بهداشتی و درمانی بیمارستان "Sinai-Grace" در شهر دیترویت آمریکا خبر از مرگ دو نفر از بیماران مراجعه کننده را در راهروهای این بیمارستان دادند.

بسیاری از پرستاران و کارمندان این بیمارستان در مصاحبه با cnn بیان کردند که وضعیت این بیمارستان بسیار وخیم است و با کمبود تجهیزات درمانی و محافظتی روبه‌رو هستند.

پرستاران این بیمارستان گفتند که به دلیل مراجعه بسیار افراد برای آزمایش، نتایج آزمایش‌های آنان چند روز طول می‌کشد و این مراجعان با علائم بیماری به حال خود رها می‌شوند.

شرایط در این بیمارستان آنقدر وخیم است که همه پرستان شیفت شب این بیمارستان تحصن کرده و تا فراهم نکردن تجهیزات درمانی و محافظتی به کار بازنخواهند گشت.

به گفته یکی از کارمندان خدماتی این بیمارستان، به دلیل کمبود تخت بسیاری از بیماران در راهروهای این بیمارستان نگهداری و درمان می‌شوند.

یکی از پزشکان این بیمارستان در مصاحبه با cnn گفت: « هر پرستار به بیماران بسیاری رسیدگی می‌کند و امکان دارد که در مراجعه بعدی خود، بیمار دیگر نبض نداشته و جان خود را از دست بدهد.»

 

ثبت موارد جدید ابتلا در قطر و افزایش آمار مبتلایان به ۲۳۷۶ نفر
منابع خبری از ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در قطر خبر دادند.

به نقل از شبکه الجزیره، وزارت بهداشت قطر از ثبت 166 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

وزارت بهداشت قطر اعلام کرد با ثبت موارد جدید، آمار مبتلایان به کرونا تا امروز پنجشنبه به 2376 نفر رسیده و البته 206 نفر هم بهبود یافته اند.

 

شمار جانباختگان اسپانیا از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت
شمار قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا در اسپانیا از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با جان باختن 683 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته در اسپانیا شمار جانباختگان این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به 15238 نفر رسید.

همچنین شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا نیز 152,446 اعلام شد. این رقم روز گذشته 146,690 نفر اعلام شده بود.

اسپانیا پس از آمریکا بیشترین شمار مبتلایان به کرونا و پس از ایتالیا بیشترین جانباختگان را داراست.

 

مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۴۸۴ نفر رسیدند

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان رو به گسترش است و به مرز ۵۰۰ نفر نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان می‌گوید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ مورد مثبت ابتلا به کرونا در کشور به ثبت رسیده و به این ترتیب آمار کل مبتلایان به ۴۸۴ نفر رسیده ‌است.

گفته شده این آمار متعلق به چندین ولایت از جمله کابل، قندهار و لوگر است.

همچنین شمار قربانیان کرونا نیز به ۱۵ نفر رسیده‌ و بهبودیافتگان این بیماری هم به ۳۲ نفر افزایش یافته ‌است.

کرونا اکنون به اکثر ولایات افغانستان راه یافته‌ حال آنکه هرات و کابل بیش‌ترین آمار مبتلایان به کرونا را دارند.

طی چند روز گذشته، آمار مبتلایان به کوید- ۱۹ در هرات و برخی ولایت‌های غربی افغانستان به دلیل نقص فنی در مرکز تشخیص کرونا اعلام نشده‌ است. این در حالی است که هرات کانون اصلی شیوع کرونا در افغانستان محسوب می‌شود.

 

آمار قربانیان ویروس کرونا تنش در فضای سیاسی اسپانیا را بالا برد

نمایندگان پارلمان اسپانیا نخست‌وزیر این کشور را به کوتاهی در کنترل شیوع ویروس کرونا و ارائه آمار غلط از شمار قربانیان متهم کردند.
پارلمان اسپانیا روز پنجشنبه شاهد انتقادات شدید رهبران احزاب از نخست‌وزیر این کشور به‌خاطر نحوه کنترل شیوع ویروس کرونا بود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «پابلو کاسادو» رهبر حزب «پاپیولار» اسپانیا در جلسه پارلمان با انتقاد از «پدرو سانچز» نخست‌وزیر این کشور گفت: «در اولین رأی‌گیری برای تمدید وضعیت اضطراری گفتم شما تنها نیستید، در دومین تمدید گفتم اوضاع خوب نیست و امروز باید بگویم این راهش نیست».

کاسادو دولت را به دروغ‌گویی متهم کرد و خواستار انتشار ارقام واقعی قربانیان بیماری «کووید-۱۹» شد. او خطاب به سانچز گفت: «شما هیچ اختیار اخلاقی ندارید که از ما وفاداری بخواهید، با این حال ما از اقداماتی که برای کنترل همه‌گیری بیماری انجام می‌شوند حمایت می‌کنیم».

«سانتیاگو آباسکال» رهبر حزب راست‌گرای افراطی «وکس» نیز دولت را به پخش اطلاعات نادرست و فریب رسانه‌ها متهم کرد.

او خطاب به رهبران احزاب ائتلافی گفت: «شما برای خارج کردن اسپانیا از این مصیبت یا جلوگیری از رنج و مصیبتی که به این کشور وارد می‌شود یا شما برای آن ایجاد کرده‌اید، هیچ برنامه‌ای ندارید».

سانچز معتقد است یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در شیوع ویروس کرونا عدم همبستگی در اروپا است که می‌تواند کل اتحادیه اروپا را با خطر مواجه کند.

دولت اسپانیا در حال حاضر از ائتلاف احزاب چپ‌گرا تشکیل شده است و تنها از حمایت ۶ حزب کوچک برخوردار است. از سال ۲۰۱۵ چهار انتخابات ملی در این کشور بحران‌زده برگزار شده است.

روز پنجشنبه وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد تا کنون در این کشور ۱۵۲۳۸ نفر قربانی این بیماری مرگ‌بار شده‌اند و ۱۵۲۴۴۶ نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما