شناسهٔ خبر: 39289226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی خراسان شمالی نسبت به بارش و سیلاب

بجنورد- ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با صدور هشداری نارنجی از ورود سامانه‌ای بارشی به این استان در آخرین روز هفته خبر داد که بارندگی‌ رگباری و تگرگ و آبگرفتگی معابر را در پی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

بنا بر اعلام روز پنجشنبه این اداره، سامانه یاد شده از جمعه‌شب وارد استان شده و موجب بارش باران، وزش باد بسیار شدید و پیدایش مه شده و در پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق و ریزش تگرگ را به دنبال دارد.

این جبهه هوا تا روز شنبه اغلب نقاط استان، به ویژه غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار خواهد داد که از شنبه شب تا یکشنبه شب نیز گستره فعالیت خود را به مناطق شرقی، جنوب شرق و جنوب استان خواهد کشاند و روز دوشنبه از منطقه خارج شد ... 

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان شمالی جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و افزایش روند دما تا روز شنبه از پیامدهای حاکمیت این سامانه است اما با خروج آن از روز یکشنبه تا صبح سه شنبه دمای هوای استان کاهشی ۸ تا ۱۰ درجه ای را تجربه خواهد کرد.

بارش برف سه شنبه شب و بامداد چهارشنبه هفته جاری اهالی خراسان شمالی را شگفت زده کرد و در بیستمین روز فروردین به این استان سیمایی زمستانی بخشید که به دنبال آن دمای هوای این استان به شدت کاهش یافت و در برخی از مناطق حتی تا ۱۱ درجه زیر صفر رسید.

بارش برف بهاری بیشتر مناطق خراسان شمالی را سفیدپوش کرد که ارتفاع برف در نواحی کوهستانی استان به بیش از ۱۵ سانتیمتر هم رسید.

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

نظر شما