شناسهٔ خبر: 39286787 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای طرح جشن خانگی نیمه شعبان با همکاری کانون‌های مساجد

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، طرح جشن خانگی نیمه شعبان، به منظور ترویج معارف مهدوی در سطح خانواده‌ها، در منزل یا فضای مجازی با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان ، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) ، طرح جشن خانگی نیمه شعبان، با شعار #هر خانه یک جشن»، با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری برگزار می شود. این طرح با هدف برپایی جشن ولادت امام زمان(عج) در جمع خانوادگی و گسترش آن در سطح فضای مجازی با توجه به شرایط فعلی ناشی شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

 
بر پایه این گزارش، در طرح #هرخانه یک جشن، تلاش بر آن است که روز نیمه شعبان یا یک روز از دهه مهدویت، در هر خانه و خانواده، جشن ولادت برای حضرت حجت(عج) با رویکردی متفاوت برگزار شود. در واقع همان‌طور که هر خانواده برای تولد هرکدام از اعضا، اقدام به تهیه و تدارک جشن کرده و فعالیت های مختلفی اعم از تزیین منزل، تهیه کیک و هدیه را در اولویت قرار می دهد، در این طرح نیز جشن تولدی برای حضرت برگزار می شود که طی آن علاوه بر ایجاد شادی میان اعضای خانواده، زمینه های تربیتی و آشنایی کودکان با معارف مهدوی فراهم می شود.
 
 
این طرح از سه بخش اصلی شامل کیک تولد، هدیه تولد و قرائت دعای فرج دسته جمعی تشکیل شده که البته بنا بر تصمیم و سلیقه می توان موارد دیگری نیز به آن اضافه کرد. از سوی دیگر با توجه به ارادت و جایگاهی که حضرت نزد شیعیان دارند، پوشیدن لباس مناسب، خوش خلقی، تزئینات داخلی و خارجی منزل، ارسال پیامک های تبریک، پخش سرودهای مهدوی در منزل، گوش دادن به سخنرانی های خوب، برگزاری مسابقات مختلف به ویژه برای کودکان و اجرای آن در سطح فضای مجازی با حضور اقوام، تهیه هدیه تولد و ثبت لحظات این جشن در قالب فیلم و عکس نیز پیشنهاد می شود.

 

این گزارش می افزاید: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای حمایت محتوایی از #هر خانه یک جشن، امکان ارسال فایل های سرود، سخنرانی و برخی دیگر از موارد برای خانواده های مهدوی دارد.

پایان پیام/ 9

نظر شما