شناسهٔ خبر: 39285497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یادداشت| جناح‌های سیاسی از صحبت های شعاری خود فاصله بگیرند تا از پیچ تاریخی کرونا گذر کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- جواد آرین‌منش، عضو حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی نوشت: بیش از یک ماه از ورود و شیوع فراگیر ویروس منحوس کرونا در کشور می گذرد، علاوه بر به خطر افتادن سلامت جسمی و روانی مردم، مشکلات معیشتی، تعطیلی همه مشاغل، به صفر نزدیک شدن درآمد نفتی و افزایش تورم؛ هزینه و خسارت های اقتصادی، فراوانی را به مردم و کشور وارد کرده است.

با این حال شاهد خط و نشان کشیدن برخی از منتخابان مجلس یازدهم و مخالفان دولت هستیم که علاوه بر آن که نشان از ادامه تبلیغات انتخاباتی و دستی از دور در آتش داشتن آنان دارد؛ نشان از عدم آگاهی آنان از توانایی های کشور و قوای ۳گانه نیز دارد.

دولت و دیگر قوا به تنهایی نمی توانند با کرونا مبارزه کنند. کشور نیازمند منابع مالی است. سیاسیون توجه داشته باشند که وقتی راهی را پیشنهاد می کنند، در وهله اول به فکر تامین منابع مالی باشند تا برای مردم فشار مضاعف ایجاد نشود. در حال حاضر نیز دولت از صندوق ارزی کشور برای مبارز با کرونا پول برداشت کرده و ذخایر این صندوق نیز محدود است.

از سوی دیگر ستاد مبارزه ملی با کرونا مرکب از مسئولان و صاحب‌نظرانی بوده و خرد جمعی و مبنای علمی بر این جلسه حاکم است. بنابراین باید از سیاسی کردن تصمیمات این ستاد دوری کرده و طبق مصوبات آن عمل کنیم.

در این شرایط ما به همکاری و همدلی همه افراد جامعه نیاز داریم. مردم با در خانه ماندن به وظیفه خود در قبال قطع زنجیره کرونا عمل کنند و به جناح‌های سیاسی نیز توصیه می کنم تا همه از تفکرات آرمانی و صحبت های شعاری خود فاصله بگیرند تا از پیچ تاریخی کرونا گذر کنیم.

 

نظر شما