شناسهٔ خبر: 39282036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کرونا مصرف آب شرب در قزوین را ۲۹ درصد افزایش داد

هم‌زمان با آغاز شیوع ویروس کرونا، مصرف آب شرب استان قزوین ۲۹ درصد افزایش داشته‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان قزوین پنج‌شنبه ۲۱ فروردین اظهار کرد: از ۱۵ اسفند سال ۹۸ تا ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری میزان آب شرب مصرف‌شده در استان ۱۴ میلیون لیتر مکعب بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیون مترمکعب بوده است.

داراب بیرنوندی گفت: هم‌زمان با آغاز شیوع این ویروس، از شهروندان خواسته شد تا قبوض خود را به‌صورت غیرحضوری پرداخت کنند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در این رابطه از راه‌های مختلف انجام شد اما متأسفانه میزان وصولی ما طی این مدت تنها ۱۲ درصد بوده است.

این مسئول با اشاره به این‌که ۶۰ درصد از هزینه‌های جاری این شرکت از محل قبوض آب‌بها تأمین می‌شود، یادآور شد: متأسفانه این مسئله مشکلاتی را برای این شرکت در پرداخت حقوق کارکنان خود ایجاد کرده که با ادامه بیماری، ما با مشکلات بیشتر روبرو خواهیم بود.

بیرنوندی اضافه کرد: خوشبختانه با تصویب ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، قرار شد تا مأموران این شرکت ضمن دریافت گواهی تازیده سلامت از سوی مراکز بهداشت، با رعایت اصول بهداشتی در خصوص پیشگیری از این ویروس و با تجهیزات کامل بهداشتی، نسبت به قرائت کنتور مشترکان به درب منازل آنان مراجعه کنند.

به گفته وی، این شرکت طی روزهای گذشته ۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار دستگاه‌های مختلف اجرایی استان قرار داده است.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر با توجه به سرانه استاندارد تعریف‌شده کشوری، مصرف آب به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر تعریف‌شده که هم‌اکنون این میزان مصرف در کشور حدود ۲۰۰ لیتر و در استان قزوین ۱۹۲ لیتر است.

استان قزوین ۵۲۴ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۲۵۷ هزار مشترک فاضلاب دارد.

نظر شما