شناسهٔ خبر: 39281612 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ممنوعیت انجام کار‌های غیرضروری در مطب پزشکان

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: انجام کار‌های غیرضروری در مطب منع و به زمان دیگری موکول شده است.

صاحب‌خبر -

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  در حال حاضر هیچ بخشنامه ای  مبنی بر تعطیلی مطب پزشکان ابلاغ نشده است.  در ایام تعطیل نوروز شاید برخی مطب پزشکان تعطیل بود اما برخی پزشکان خدمات  بهداشتی  و درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه داده اند.

او ادامه داد:  معاونت درمان وزارت بهداشت  بخشنامه‌ای درخصوص نحوه ارائه خدمات در مطب پزشکان در روزهای شیوع کرونا ویروس ارائه داده است و این کار با همکاری سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

جهانگیری تاکید کرد:  در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران کرونایی و مراجعه کنندگان مبتلا به عارضه‌های مزمن برخی از مطب ها دایر و خدمات خوبی به مردم ارائه کرده‌اند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه خدمات به دو صورت سرپایی و بستری به بیماران ارائه می شود، ادامه داد: دستورالعملی در خصوص نحوه فعالیت مطب پزشکان طراحی شده تا از انتشار ویروس تا حد امکان جلوگیری شود. ارائه خدمات به دو بخش حضوری و مجازی تقسیم بندی می شود و معاونت درمان وزارت بهداشت تمام دستورالعمل های اجرایی را به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

او  افزود: ارائه خدمات ضروری در مطب ها انجام می شود. انجام کارهای غیر ضروری در مطب منع شده و این نوع خدمات به زمان دیگری موکول شده است.

جهانگیری ادامه داد: ارائه خدمات به بیماران مزمن مانند مبتلایان به عارضه های قلبی بدون هیچ وقفه ای انجام می شود؛ زیرا عدم پیگیری های پزشکی مشکلات زیادی را برای این بیماران ایجاد می کند.

او گفت: خدمات اورژانسی دندان پزشکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در درمانگاه ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: مفید بودن تریاک برای درمان کرونا صحت ندارد

 جهانگیری افزود: مطب پزشکان خانواده و عمومی در شهرستان ها فعالیت چشمگیری در زمینه مبارزه با بیماری کرونا داشته است. پروتکل های بهداشتی از پیش ابلاغ شده  و توصیه ها مبنی بر فعالیت مطب ها برای انجام اقدامات ضروری بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما