شناسهٔ خبر: 39281504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارشناس اقتصادی:

سیاست پولی آمریکا در زمان کرونا با هدف رونق بخشی نبود

شاکری با بیان اینکه آمریکا در سیاست پولی خود بسیار سریع واکنش نشان داد تا جلوی ایجاد رکود زنجیره‌ای را بگیرد، گفت: این سیاست پولی آمریکا با هدف رونق بخشی نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «مجید شاکری» شب گذشته (چهارشنبه 20 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا پرداخت و با بیان اینکه در آمریکا اثر اقتصادی شیوع کرونا را از اثر کاهش قیمت نفت نمی‌توان جدا کرد، گفت: اگر موضوع این ائتلاف نانوشته برای حذف نفت «شِیل» از بازار ولو موقتاً وجود نداشت از جمله بسته دو تریلیون دلاری و از آن مهمتر بسته یک و نیم تریلیون دلاری که پیش از آن در مدت سه روز تزریق کرد، نتیجه، بهتر از این می‌شد.

 

کارشناس اقتصادی بر این موضوع تاکید داشت که وضع نامطمئنی در اقتصاد آمریکا وجود دارد و گفت: مسأله نفت هم به همان اندازه مهم است و فقط بخشی از علت کاهش قیمت نفت به خاطر کاهش تقاضای ناشی از بیماری کروناست و اتفاق وسیع‌تر چند جنبه‌ای ویژه، افتاده است.

 

شاکری با بیان اینکه آمریکا در سیاست پولی خود بسیار سریع واکنش نشان داد تا جلوی ایجاد رکود زنجیره‌ای را بگیرد، گفت: این سیاست پولی آمریکا با هدف رونق بخشی نبود./

پایان پیام/ 50

نظر شما