شناسهٔ خبر: 39281459 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مدیریت موفق بحران کرونا در نیوزلند به رهبری خانم آردرن

دولت نیوزلند در مدیریت بحران کرونا عملکرد موفقی داشته و تنها یک مورد فوت در اثر بیماری کووید۱۹ گزارش کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ذ هیل، دانشگاه جان هاپکینز از ثبت یک مورد فوت در اثر ابتلا به کووید۱۹ در نیوزلند خبر داد. این آمار به موفقیت این کشور در کنترل بحران ویروس کرونای جدید تعبیر شد.

نیوزلند با وضع قرنطینه‌ای سرسختانه، هدف خود را نه مهار، که از بین بردن کروناویروس در مدت زمان یک ماه قرار داد و تنها دو هفته بعد، آمار موارد ابتلا در دو روز متوالی کاهش داشت.

روز گذشته آمار ۶۵ نفری بهبودیافتگان، از آمار ۵۴ نفری مبتلایان جدید بیشتر بود. فردی که بر اثر بیماری فوت کرد یک خانم مسن با بیماری زمینه‌ای زمینه ای بود. مدیرکل بهداشت نیوزلند این آمار را امیدوار کننده دانست.

پیشرفت‌های مذکور باعث شد برخی خواستار کاهش مقرارت قرنطینه شوند ولی خانم جاسیندا آردرن، نخست وزیر، از تمدید قرنطینه طی دو دوره چهارده روزه دیگر خبر داد و اعلام کرد خرج از منزل تنها برای انجام کارهای ضروری مانند امور درمانی و خرید روزانه ممکن است. شنا و شکار در سواحل و طبیعت نیز ممنوع اعلام شده است.

موفقیت دولت نیوزلند به رهبری خانم آردرن، واکنش همدلانه او در جریان ترور مسجد مسلمانان را یادآوری کرد.

برخی فعالان سیاسی ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ به عنوان بحرانی‌ترین کشور در زمینه کرونا از وی خواستند تا با الگو قرار دادن دولت نیوزلند اقدامات مناسبی را جهت کنترل شرایط رو به وخامت در آمریکا اتخاذ کند.

عجیب‌تر این که به گزارش ان‌بی‌سی، با وجود شرایط بحرانی در آمریکا، ایالت‌ ویسکانسن شاهد صف‌های طول انتخابات حزبی، در راستای انتخابات ریاست جمهوری آتی، در این کشور بود.

بحران ویروس کرونا از اواخر سال میلادی گذشته جهان را درگیر خود کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما