شناسهٔ خبر: 39281355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد خطوط اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - اصفهان - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان از افزایش تعداد خطوط اتوبوسرانی فعال از بیست و سوم فروردین امسال با توجه به مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر فعالیت برخی مشاغل و اداره ها به ۳۸ خط خبر داد.

صاحب‌خبر -

اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان از شانزدهم فروردین امسال با حدود یک سوم ظرفیت خود یعنی ۲۷ خط به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کرد.

حمید رضا دافعیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر فعالیت برخی مشاغل و اداره‌ها از بیست و سوم فروردین، ۱۱ خط به تعداد خطوط اتوبوسرانی فعال کلانشهر اصفهان اضافه شد.

وی ادامه داد: این کار با توجه به دستور ویژه شهردار اصفهان و همچنین افزایش احتمالی تعداد مسافران به‌دلیل حضور تعدادی از شهروندان در محل کار یا مراکز درمانی انجام شد.

دافعیان به دستور شهردار اصفهان مبنی بر افزایش خطوط اتوبوسرانی در صورت اعلام نیاز اشاره و تصریح کرد: در این هفته که مسئولان توصیه می کردند شهروندان به خاطر حفظ سلامتی خود و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند در ساعت‌های پیک مسافر تقریبا نزدیک ظهر شاهد تجمیع مسافر در برخی خطوط بودیم که با دستور مدیر عامل شرکت این موضوع بررسی و تصمیم به افزایش تعداد اتوبوس در هفته آینده گرفته شد.
قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان پیش از این در یادداشتی اظهار داشت: "بر اساس دستور ویژه مقرر شد در اسرع وقت، وضعیت ازدحام در اتوبوس‌های اصفهان بررسی و در صورت اعلام نیاز، افزایش ظرفیت در خطوط مشخص صورت گیرد. در حال حاضر، تعداد خطوط در حد ضرورت محدود شده و ۳۰ درصد ناوگان فعال است اما بخشی از شهروندان ملزم به حضور در محل کار و یا مراکز درمانی هستند".

 مدیر روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان خاطرنشان کرد: با فعال سازی خطوط جدید تقریبا بیشتر مناطق شهر اصفهان از جمله محله حصه، بیمارستان غرضی، ملک شهر، رباط، شهرک شهید منتظری، امام خمینی، راه آهن، صفه، جوی آباد، هشت بهشت، خوراسگان، شهرک آزادگان، محتشم کاشانی، برازنده و پروین پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این هفته بیشتر مسافران خطوط اتوبوسرانی اصفهان از شاغلان اداره‌ها بودند، تاکید کرد: ️در روزهای تعطیل تا پایان فروردین هیچ سرویس دهی در خطوط اتوبوسرانی این کلانشهر انجام نمی‌شود.

دافعیان به دستور استفاده از ناوگان اتوبوسرانی ویژه مسافران و رانندگان برای مبارزه با بیماری کرونا اشاره و اضافه کرد: این دستور عمل در حال آماده سازی و نصب و توزیع در اتوبوس‌ها و پایانه های مسافربری است تا اطلاع رسانی لازم درباره آن شود و لازمه تحقق آن همکاری مردم و همه دستگاه‌های اجرایی است.

از جمله مفاد این دستور عمل می‌توان به اجتناب از دریافت و پرداخت وجه نقد، قرارگیری مسافران در هر ردیف به گونه‌ای که حداقل یک متر از هم فاصله داشته باشند و استفاده از دستکش و ماسک اشاره کرد.

ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان حدود یکهزار دستگاه اتوبوس با میانگین سنی ۱۰ سال دارد و روزانه (در شرایط عادی) به طور متوسط ۶۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می کند.

درحالیکه سرویس های اتوبوسرانی اصفهان در روزهایی که طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اجرا می شود با ظرفیت محدود فعالیت می کند، قطار شهری اصفهان همچنان تعطیل است.

خط یک قطار شهری اصفهان از روز شنبه بیست و چهارم اسفند سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

کلانشهر اصفهان، مرکز استان اصفهان دارای حدود ۲ میلیون نفر جمعیت است.

نظر شما