شناسهٔ خبر: 39281315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشجویان بسیجی هرمزگان روزانه ۱۷۰۰ عدد ماسک تولید می کنند

بندرعباس- ایرنا- کارگاه تولیدی ماسک بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روزانه یکهزار و ۷۰۰ عدد ماسک توسط دانشجویان دانشگاه‌های هرمزگان تولید می‌کند.

صاحب‌خبر -

مسوول قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز پنجشنبه گفت: کارگاه تولید ماسک بسیج دانشجویی این دانشگاه با همکاری گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) در دبیرستان فنی و حرفه‌ای آینده‌سازان بندرعباس راه‌اندازی شده است.

عباس درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جهادگران این کارگاه دانشجویان تمامی دانشگاه‌های استان هرمزگان هستند و روزانه یکهزار و ۷۰۰ عدد ماسک سه لایه جراحی مورد تایید معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشاهده کمبودها، کارگروه «مقابله با کروناویروس» با محوریت تولید محتوا، اطلاع رسانی و کار میدانی کار خود را از حدود یکماه پیش آغاز کرده است.

مسوول قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: این کارگروه به عنوان یکی از هسته‌های عملیاتی بسیج دانشجویی به  صورت کاملا مستقل آسیب‌ها را شناسایی می کند و در راستای اهمیت موضوع دانشجویان فعالانه پای کار هستند.

درخشی اضافه کرد: به دلیل افزایش مبتلایان و ضرورت آگاه‌سازی مردم این قرارگاه با تلاش و انگیزه مضاعف تا پایان قطعی این کرونا ویروس به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی بیان داشت: با مشورت و همفکری دیگر مسوولان و فعالان حوزه سلامت در سطح شهربندرعباس و استان همچنان در صدد مرتفع‌سازی کمبودها و ارائه راه حل مناسب برای کاهش بیماران و تهیه لوازم بهداشتی هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در بازدید از این کارگاه تولید ماسک دانشجویان گفت: همه حرکت‌های جهادی نزد خداوند متعال اجر دارد و همه مسوولان قدردان جهادگران سلامت هستند.

 دکتر حسین فرشیدی با اشاره به اینکه همه پروتکل‌ها این کارگاه توسط ناظران بهداشتی مورد تایید و نظارت قرار می‌گیرد، گفت: ماسک تولید شده در این کارگاه‌ها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه تولیدی دانشجویی می‌تواند همیار گروه بهداشتی درمانی باشد و ماسک بخشی از جامعه را تامین کند.

در این بازدید معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، رییس دانشکده بهداشت بندرعباس، ناظر بهداشتی و مدیر روابط عمومی و سخنگو ستاد کرونا هرمزگان حضور داشتند.

نظر شما