شناسهٔ خبر: 39281302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان(عج)

تلاشگران گمنام تامین امنیت کشور

ما سربازان گمنام امام زمان را نمي‌شناسيم. حتي نمي‌دانيم نام و نشان آنها چيست و اهل كجايند. سربازان و تلاشگرانی گمنام که همواره در راه تامین امنیت کشور از تمام وجود خود مایه گذاشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ، پس از انقلاب، سربازان گمنام و دلسوزان انقلاب و نظام، به اصلاح ساختار اطلاعاتی و امنیتی کشور پرداختند و در ارتش، نهادهای نظامی و ساختار به جای مانده از ساواک زمان شاه، علاوه بر اصلاح ساختار نیروی انسانی، تسویه نیروهای قدیمی، معرفی کسانی که در دوران ستم شاهی به مردم ایران و مبارزان انقلاب اسلامی ظلم کرده بودند، ساختارهای جدید را شکل دادند و بلافاصله با اقدامات دشمنان، تحرکات آمریکا و ضد انقلاب مقابله کردند و به شناسایی آنها پرداختند.


افشاگری علیه اقدامات زمان شاه، ماجراجویی های آمریکا در ایران، انتشار اسناد خیانت سرسپردگان آمریکا و اسرائیل و انگلیس، شناسایی عوامل خیانت در گذشته، شناسایی انحراف های موجود در داخل و آگاهی از انواع روش های دشمن در اقدامات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و ملت ایران و... اقداماتی بوده که از ابتدای انقلاب مورد توجه بوده است.
 

 

شناسایی انحراف و عوامل منافقین، انحراف بنی صدر و عوامل و وابستگان به او، عوامل ضد انقلاب داخلی و خارجی، شناسایی خیانت کاران به انقلاب، شناسایی عوامل کودتا و انواع انحراف هایی که در زمان حیات امام خمینی و ابتدای انقلاب وجود داشت و ...  تنها گوشه ای از اقدامات و تلاش های سربازان گمنام امام زمان است.



در دوران دفاع مقدس نيز سربازان گمنام در جبهه های جنگ و داخل شهرها، همواره حرکت های دشمن و عوامل داخل و خارج آن را شناسایی می کردند. چه در مناطق عملیاتی و چه در شهرها که برخی افراد مشخصات مورد نیاز دشمن را تهیه و منتقل می کردند، توسط سربازان گمنام شناسایی می شدند و ایثار و شهادت و جانبازی آنها در جبهه های جنگ باعث پیروزی رزمندگان اسلام شد.

 

عملیات گشت و شناسایی در مناطق جنگی از نفوذ در عمق نیروهای دشمن گرفته تا رشادت نیروهای اطلاعاتی در سخت ترین شرایط جنگ که نیازمند اطلاعات جدید برای مقابله با دشمن بوده ایم و برنامه ریزی برای مقابله با جاسوسان خارجی و داخلی که در شرایط سخت روزهای انقلاب، قصد رخنه در ارکان نظام و دولت را داشته اند و... کارهای سخت و پیچیده ای بوده که جز تلاش های 24 ساعته و گذشت و فداکاری و جدایی از زندگی و خانواده و شهر و دیار امکان پذیر نبوده است.

 

اين گونه اقدامات ادامه داشت تا كه اوج آن در فتنه‌ 88 خود را نمايان شاخت. شناسایی رفتار برخی افراد و گروه هایی که در آستانه انتخابات، به اهداف و نیات خود توجه داشتند و بعد از جریانات انتخابات ریاست جمهوری، جریان فتنه را ایجاد کردند، یکی از برنامه های جدی نیروهای اطلاعاتی در شناسایی جریان فتنه و ضد انقلاب و منافقین بوده است.



در مقابله با جریان فتنه بسیاری از افراد که قصد تخریب اموال عمومی و خدشه دار کردن اعتقادات مردم در روز عاشورا و ... را  داشتند توسط نیروهای اطلاعاتی کشور مهار شدند.



فتنه‌ 88 از حيث پيچيدگي‌هاي اطلاعاتي و امنيتي شايد سرآمد همه طرح‌ها و نقشه‌هاي قبلي دشمن بود. در فتنه‌ي 88 دشمنان نظام هر آنچه در چنته داشتند رو كردند. تمامي گروه‌هاي ضد انقلاب و اپوزيسيون كه شايد از منظر انديشه و ديدگاه با يكديگر داراي تضادهاي اساسي بودند در اين ماجرا گرد هم آمدند. چرا كه آنها در يك چيز و آن هم سرنگوني جمهوري اسلامي مشترك بودند.



بدون شك اگر اقدامات به موقع و به هنگام سربازان گمنام امام زمان از يك سو و حضور مردم و به خصوص جوانان انقلابي ايران از سویی دیگر در اين ماجرا نبود، دشمن مي‌توانست به اهداف خود دست يابد. اما همين دو عامل باعث شد كه همه‌ي آرزوهاي ضد انقلاب بر باد رود.



وزارت اطلاعات در طول سال های پس از انقلاب نشان داده كه وجودش تا چه حد مي‌تواند به انقلاب اسلامي خدمت كند. مخصوصا انقلابي كه با انواع و اقسام تهديدها مواجه است. چه تهديدهاي داخلي و چه تهديدهاي خارجي. به دليل همين خدمات مخلصانه‌ ياران گمنام، اين وزارت‌خانه همواره در معرض هجوم حملات دشمنان و منافقان داخلي انقلاب بوده است. 


در سال های اخیر به نظر مي‌رسد وزارت اطلاعات وارد فاز جديدي از دوران مسئوليت خود شده است. مرحله‌اي كه بي شك اين ابتداي راه است و افتخارات بزرگ ديگري نيز در راه است.



ما سربازان گمنام امام زمان را نمي‌شناسيم. حتي نمي‌دانيم نام و نشان آنها چيست و اهل كجايند. اما از صميم قلب و با نهايت خلوص و ايمان خود دعا مي‌كنيم خداوند تك تك آنان را موفق و پيروز و سالم نگاه دارد تا در راه رسيدن به آرمان‌ها و اهداف مقدس انقلاب اسلامي باز هم حماسه بيافرينند. انشاء‌الله آن روز نيز نزديك است كه امام زمان با نداي «انا المهدي» خود جهان را زير و زبر خواهند كرد. و آن روز يقينا روزي است كه ديگر سربازان گمنام امام زمان، «گمنام» نيستند./

 

 

 

پایان پیام/ 50

نظر شما