شناسهٔ خبر: 39281229 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

به رغم کش و قوس های فراوان؛

افزایش حداقل مزد کارگران درسال ۹۹ تعیین شد

نشست تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران شب گذشته به دنبال عدم توافق نمایندگان کارفرمایی و کارگری درخصوص درصد افزایش مزد و ورود به رأی گیری اعضا پایان یافت و در نهایت میزان افزایش مزد کارگران ۲۱ درصد اعلام شد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

علیرغم تلاش نمایندگان کارگری برای متقاعد کردن کارفرمایان، به دلیل اختلاف شدید در خصوص اعمال افزایش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روی پایه حقوق کارگران در جلسه عصر چهارشنبه (دیروز) دستمزد که تا پاسی از شب به طول کشید، در نهایت به رأی گیری اعضا کشیده شد که با توجه به ترکیب شورای عالی کار، افزایش پایه حقوق کارگران ۲۱ درصد تصویب شد.

میزان حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و ۸۳۵ هزارتومان تصویب شد.

در این نشست مبلغ بن خواربار کارگران نیز از ۱۹۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

نشست دستمزد شورای عالی کار در حالی تا پاسی از شب چهارشنبه ادامه یافت که وزیر کار به نمایندگان هر دو گروه تاکید کرده بود که حداقل دستمزد کارگران باید تا شب نهایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه در حاشیه نشست دستمزد در دویست و نود و یکمین نشست شورای عالی کار که از ساعت ۱۶ دیروز آغاز شده بود، اظهار کرده بود که تلاش ما ایجاد اجماع میان همه گروههای کارگری و کارفرمایی برای تعیین نرخ حداقل مزد بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار است. البته این اجماع حاصل شده اما در تلاشیم تا توافق جمعی مطلوب به دست آید.

نظر شما