شناسهٔ خبر: 39281111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اندر حواشی نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه؛

اسماعیلی: اظهارات رئیس پلیس تهران دقیق نبود / رحیمی: آزادسازی زندانیان جرایم را افزایش داده است

چندی پیش رئیس پلیس تهران گفت: بحث آزادسازی زندانیان زحمت ما را مضاعف کرد و در ایام نوروز وقوع سرقت قدری بالا می‌رود. که منجر به انتقاد سخنگوی قوه قضائیه نسبت به این اظهارات شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ سردار رحیمی در برنامه تلویزیونی درباره آزادی برخی زندانیان و نگرانی‌های موجود مبنی بر عدم تکرار جرم توسط آنها، اظهار کرد: نیروی انتظامی علاوه بر فعالیت دوشادوش در کنار تمام بخشها، کادر درمانی و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا، طرح نوروزی خود را نیز انجام می‌دهد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در ایام نوروز وقوع سرقت قدری بالا می‌رود، گفت: بحث آزادسازی زندانیان زحمت ما را مضاعف کرد البته هماهنگی خوبی با دستگاه قضائی داریم و اسامی تمام زندانیان آزادشده به پلیس داده شده است.

وی تصریح کرد: زندانیان آزاد شده توسط پلیس پیشگیری، کلانتری‌ها، پلیس آگاهی و امنیت کنترل می‌شوند البته برخی جرائم و سرقت‌ها در این مدت قدری افزایش پیدا کرده، اما اقدام قوه‌قضائیه بر بها دادن به جان یک مجرم محکوم شده را ارج می‌نهیم و ما نیز باید بیشتر تلاش کنیم.
<div id="video-display-embed-code_994483" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/839326/994483?width=400&height=300"></script></div>
روز سه شنبه، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بیست و سومین نشست خبری خود در پاسخ به اظهارات رئیس پلیس تهران، گفت: فرمایش این عزیزمان فرمایش صحیحی نبود و یک تحلیل و برداشت بود نه بررسی دقیق، در ۴۵ روزه اخیر در اسفندماه و ۱۵ روز فروردین امار سرقت‌ها کاهش داشته است.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه افزود: اینکه گفته شد در این سرقت‌ها تعداد زیادی توسط زندانیانی که به مرخصی رفته اند انجام شده چنین موضوعی نبود، عدد دستگیری‌های این ایام نسبت به ایام مشابه کمتر است، دربین دستگیر شدگان که مرتبط با استان تهران بود افرادی بودند که سابقه داشتند، اما نه جزء کسانی که در مرخصی باشند، کسی بودکه محکومیتش به اتمام رسیده و ازاد شده است.

اسماعیلی در خاتمه اظهار کرد: در تمامی افرادی که بررسی کردیم عدد درشتی بود که بعد به ۴۰ نفر تقلیل پیدا کرد و بررسی کردیم درتهران از زندانیانی که در مرخصی بودند فقط یک بازداشت مجدد داشتیم.

نظر شما