شناسهٔ خبر: 39281030 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

اثر فوق‌العاده گریپ فروت بر کبد

گریپ فروت با پاک کردن سموم ناسالم بدن به کبد کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -
صراط:

گریپ فروت میوه ای است که خواص بسیار زیادی برای آن ذکر کرده اند ، این میوه در خوشه‌هایی شبیه انگور رشد میکند. اولین بار در آمریکای جنوبی کشف شد. این میوه پیوند طبیعی بین پرتقال و دارابی است به همین دلیل انقدر بزرگ می باشد و مزه‌ تندی نیز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران گریپ‌فروت تا خرخره سرشار از ویتامین سی است. ویتامین سی به طرز چشم‌گیری سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و طول دوره‌ی سرماخوردگی را کوتاه می‌کند.

فواید بسیار گریپ‌فروت ؛

1- جلوگیری از سنگ کلیه

سنگ‌های کلیه معمولا از کلسیم تشکیل می‌شوند، و به محض ایجاد باید از مجرای ادراری بگذرند و یا بلافاصله به صورت پزشکی شکسته شوند. هرکسی که سنگ کلیه داشته است می‌تواند شرایط بسیار دردناک آن را درک کند. سودمندترین گزینه نوشیدن روزانه‌ی یک لیتر آب گریپ‌فروت است.

2- تقویت فوق‌العاده‌ی سیستم ایمنی

مقادیر زیاد ویتامین سی به جلوگیری یا مبارزه با سرماخوردگی معمولی کمک می‌کند. نشانه‌هایی مبنی بر آن وجود دارد که ویتامین سی در برابر سرطان‌های دهان و معده نیز از بدن محافظت می‌کند. گریپ‌فروت با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند که می‌توانند برای بدن آسیب‌زا باشند. سرطان، سکته، و حمله‌ی قلبی ممکن است به رادیکال‌های آزاد کنترل نشده مربوط باشد.

3- چربی‌سوز طبیعی

چربی‌سوزی گریپ‌فروت یک شایعه‌ی ساده نیست. تحقیقات علمی قدرت خارق‌العاده‌ی این میوه را در صبحانه یا هروقت دیگر نشان می‌دهد. فقط کافی است پیش از هر وعده یک لیوان آب گریپ‌فروت یا نصف یک گریپ‌فروت را بخورید تا از فواید آن بهره‌مند شویدکسانی که در این آزمایش شرکت کردند، طی ۱۲ هفته چیزی حدود ۲ کیلوگرم وزن کم کردند.

4- سوخت‌وسازتان را بالا می‌برد

گریپ‌فروت سرعت سوخت‌وسازتان را هم بالا می‌برد، و به کاهش وزن کمک می‌کند. افزایش سوخت‌وساز در کنار رژیم مناسب و ورزش می‌تواند کمک کند تا ۱ کیلوگرم در هفته وزن کم کنید. یکی دیگر از فواید سوخت وساز بالا آن است که حتی در حالت استراحت هم چربی به سوختن خود ادامه می‌دهد. وزن سریع‌تر از دست می‌رود و وزن مناسب خیلی راحت‌تر حفظ می‌شود.

5- پاک‌کننده‌ی کبد

با پاک کردن سموم ناسالم بدن به کبد کمک می‌کند. نوشیدن یا خوردن گریپ‌فروت باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. گفته می‌شود سم‌زدایی کبد سلامت عمومی را بهبود بخشیده و و علائم شرایط مزمنی از جمله افسردگی، سفتی عضلات و سردردهای مزمن را تسکین می‌دهد. ما در احاطه‌ی سموم خطرناکی هستیم که می‌توانند روی بدن‌مان اثر بگذارند و پاک کردن آن‌ها می‌تواند به حذف برخی از این سموم کشنده کمک کند.

6- کمک به محافظت دربرابر سرطان پروستات

یکی دیگر از خواص گریپ فروت، آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که دارد و به مواد سرطان‌زای کمین کرده در پروستات حمله می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد گریپ‌فروت حتی سلول‌های تخریب شده در سطح دی‌ان‌ای را بازسازی می‌کند.سرطان پروستات رایج ترین نوع سرطان در بین مردان است و پس از سرطان ریه دومین دلیل اصلی مرگ‌ومیر به شمار می‌رود. به طور منظم در کنار یک رژیم سالم از گریپ فروت استفاده کنید تا با این بیماری مبارزه و از آن پیشگیری کنید.

7-پیشگیری از سرطان ریه

تحقیقات نشان می دهد گریپ‌فروت از سرطان ریه جلوگیری کرده و با آن مبارزه می‌کند. مصرف روزانه‌‌ی ۳ لیوان ۱۷۰ گرمی آب گریپ‌فروت در افراد سیگاری، می‌تواند آسیب ایجاد شده توسط سیگار را را معکوس کند. گریپ فروت آنزیم هایی را فعال می‌کند که با بیماری‌های کشنده مبارزه می‌کنند. در جلوگیری از سرطان ریه، گریپ فروت صورتی به طرز خاصی موثر است.

8- بیماری‌های لثه

دانشمندان دریافتند که مصرف دو عدد گریپ‌فروت در روز از بیماری‌های لثه جلوگیری کرده و می‌تواند آن‌ها را معکوس کند. نتیجه آن بود که با اضافه شدن گریپ‌فروت به رژیم غذایی رادیکال‌های آزاد تشکیل نمی‌شدند.بیماری لثه‌ی درمان‌نشده یا تشخیص داده نشده می‌تواند منجر به سرطان دهان شود. هم‌چنین بیماری لثه می‌تواند منجر به تولید باکتری‌هایی شود که برای قلب مضر هستند.

9- کاهش کلسترول بد

مطالعات نشان می‌دهد ال‌دی‌ال، یا کلسترول بد، به وسیله‌ی مصرف منظم گریپ‌فروت ۱۵٪ کاهش یافت. در این مورد، گریپ‌فروت زرد موثرتر از گریپ‌فروت قرمز بود. تری‌گلیسرید، شکل دیگری از کلسترول بد، تا ۱۷٪ کاهش یافت. فواید گریپ فروت در کاهش کلسترول بد، تنها یک ماه پس از افزودن آن به رژیم بیماران در معرض خطر، قابل مشاهده بود.

خوردن دو عدد گریپ فروت در روز احتمال حمله قلبی را به نحو بارزی کاهش می دهد بنابراین کسانیکه در خانواده شان سابقه قلبی و بیماری قلبی وجود دارد حتما باید از گریپ فروت استفاده کنند .

نظر شما