شناسهٔ خبر: 39280897 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسوشیتدپرس: ۴۲درصد از جانباختگان کرونایی در آمریکا سیاه پوست هستند

تهران- ایرنا- براساس گزارش آسوشیتدپرس، محدودیت سیاه پوستان آمریکا در دسترسی به مراقبت‌ها و امکانات بهداشتی موجب شده است که بسیاری از این قشر در مقابل کرونا آسیب پذیرتر باشند به طوری که حدود ۴۲ درصد از درگذشتگان ناشی از این بیماری در ایالات متحده از سیاه پوستان هستند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا مسئله فاصله طبقانی و آسیب پذیری سیاه پوستان این کشور در برابر ویروس کرونا مشاهده می‌شود.  

این خبرگزاری افزود، در حالیکه روز به روز بر تعداد جانباختگان و مبتلایان به کرونا در آمریکا افزوده می‌شود، قانونگذاران دموکرات و رهبران جامعه در شهرهایی که تحت فشار این بیماری قرار دارند در مورد میزان بالای مرگ و میر ناشی از این ویروس در میان جامعه سیاه پوستان هشدار می‌دهند زیرا تا کنون سرعت افزایش مرگ و میر سیاه پوستان در برابر کرونا بیشتر از سفید پوستان بوده است.  

در میان شهرهایی که ساکنان سیاه پوست آنان بیشتر گرفتار کرونا شده‌اند، می‌توان به نیویورک، دیترویت، نیواورلئان، شیکاگو و میلواکی اشاره کرد.  

دریک جانسون رییس انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان می‌گوید: به هر کجا که نگاه کنیم ویروس کرونا در حال ویران کردن جامعه ما است.  

براساس داده‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس، از مجموع ۱۳ هزار مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا، نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ نفر یعنی حدود ۴۲ درصد متعلق به سیاه پوستان بوده است.  آمریکایی‌های آفریقایی تبار تقریباً ۲۱درصد از کل جمعیت مناطق تحت پوشش این ارزیابی را تشکیل می‌دهند.  

تجزیه و تحلیل آسوشیتدپرس یکی از اولین تلاش‌ها در آمریکا برای بررسی نابرابری نژادی در مورد مرگ و میر ویروس کرونا در سراسر این کشور است.  

براساس این گزارش، سابقه نژادپرستی سیستمی و نابرابری آمریکا در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و فرصت‌های اقتصادی باعث شده است که بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی تبار نسبت به این ویروس آسیب پذیرتر باشند.  

بیشتر سیاه پوستان بزرگسال آمریکایی از چاقی، دیابت و آسم رنج می‌برند و همچنین احتمالاً  اغلب آنان تحت پوشش بیمه قرار ندارند. آن‌ها اغلب گزارش می‌دهند که پزشکان متخصص بیماری‌های آنان را کمتر جدی می‌گیرند.


 

نظر شما