شناسهٔ خبر: 39280886 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

۵G، کرونا و تئوری توطئه برخی از هنرمندان هالیوودی

برخی از هنرمندان هالیوودی معتقدند که ۵ G با ویروس کرونا و تئوری توطئه مرتبط است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: با راه‌اندازی شبکه ۵G در دنیا برخی از دکل‌های آن در اروپا و آسیا به دلیل احتمال اثرات مخرب آن به آتش کشیده شده است. این افراد معتقدند که امواج شبکه‌ی ۵G موجب مرگ و میر شده و شیوع ویروس برای سرپوش گذاشتن بر آن آغاز شده است.

«وودی هارلسون» از جمله سلبریتی‌هایی است که این نظریه را گسترش داده است. او به تازگی گزارشی در مورد «تأثیرات منفی ۵G» و نقش احتمالی آن در شیوع کروناویروس منتشر کرده و آن را با ۲ میلیون هوادارش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است. او در مورد این گزارش که ادعا می‌کند امواج ۵G شیوع ویروس را تشدید و آن را مرگبارتر می‌کند می‌نویسد: «صحتش را بررسی نکرده‌ام، اما بسیار جالب است.»

«مایا» خواننده‌ی رپ نیز اخیراً با ارسال توئیتی در مورد شبکه‌های ۵G ابراز نگرانی کرده و می‌گوید حتی اگر این امواج موجب شکل‌گیری ویروس کووید-۱۹ نشده باشند، می‌توانند در فرایند التیام بدن خلل ایجاد کرده و سرعت آن را کاهش دهند. او هم یکی از تصاویر دکل‌های مشتعل را به اشتراک گذاشته و می‌نویسد: «مردم در انگلستان دکل‌ها را آتش می‌زنند. آن‌ها باید تا پایان این پاندمی شبکه را خاموش کنند!».

اما پروفسور «استیون پوییس» این تئوری‌ها را «نامعقول» و «کاملاً مزخرف» می‌داند. دکتر «مایکل هد» از دانشگاه ساوتهمپتون نیز می‌گوید این «حماقت»‌ها می‌تواند خطرناک باشند. او در مصاحبه با «اینگلند استاندارد» می‌گوید: «معتقدین به تئوری توطئه کسانی‌اند که زمانی صفحات فیسبوک را می‌خوانده‌اند و آن‌ها برای سلامت جامعه خطرناکند. سلبریتی‌هایی که شعله‌های این تئوری‌های توطئه را می‌افروزند باید خجالت بکشند.»

نظر شما