شناسهٔ خبر: 39280608 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

راهنمای خرید جاروبرقی در بازار

خبرگزاری میزان- در این گزارش سعی بر راهنمایی افراد برای خرید انواع جاروبرقی در بازار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، یکی از مهمترین و پرکاربردترین وسایل برق خانگی جاروبرقی است که تقریبا اکثر خانوار با آن سر وکار دارند.
 
جاروبرقی‌ها معمولا از لحاظ ظاهری به ۲ دسته‌ی ایستاده و خوابیده تقسیم می‌شوند که نوع خوابیده آن بیشتر در منازل استفاده می‌شود.
 
جاروبرقی‌های ایستاده که به جارو‌های عصایی نیز معروف هستند معمولا مخزن زباله‌ی آن‌ها، موتور، پارویی و دستگیره در یک بدنه جای گرفته است و مهم‌ترین شاخصه آن‌ها این است که فاقد خرطومی هستند.
 
این جاروبرقی‌ها طی زمان تغییرات عمده‌ای در موتور و مخزن داشته‌اند، ولی ظاهر کلی آن‌ها تغییر چندانی نکرده است. 
 
جارو‌های عصایی به دلیل ظرفیت محدود مخزن زباله برای مساحت‌های بزرگ مناسب نیستند و معمولا سیم‌جمع‌کن ندارند و سیم برق آن‌ها به‌صورت دستی جمع می‌شود و به گیره‌های روی بدنه آویزان می‌شود.
 
در مدل‌های پیشرفته قسمت موتور جارو به گونه‌ای طراحی‌شده است که بتوان آن را از بدنه جدا کرد و به‌صورت جاروی دستی هم از آن بهره برد. 
 
شاخصه اصلی جاروبرقی‌های خوابیده وجود خرطومی و لوله‌ی فلزی آن‌هاست.
 
جاروبرقی‌های خانگی نیز به دو دسته جارو‌های کیسه‌ای و جارو‌های مخزنی یا بدون کیسه تقسیم می‌شوند و تفاوت اصلی این گروه همان‌طور که از اسمشان پیداست، در مخزن نگهداری زباله‌ی آن‌هاست.
 
از مهمترین مشخصاه‌های جاروبرقی می‌توان به توان موتور یا قدرت جاروبرقی اشاره کرد که با واحد وات مشخص می‌شود و هرچه این قدرت بیشتر باشد جارو قویتر و کاراتر است.
 
قدرت مکش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوریکه هرچه قدرت مکش جارو برقی بیشتر باشد، قدرت تمیز کردن آن هم بیشتر است. 
 
در بعضی جاروبرقی ها، دستگاه اصلی یا لوله بسیار سنگین هستند که حرکت دادن آن و کار نظافت را دشوار و خسته کننده کرده و می‌توانند به مرور به دست، کمر و سایر اعضای بدن صدمه وارد کنند بنابراین قبل از خرید جاروبرقی حتماٌ میزان سنگینی بدنه و دسته آن را کنترل کنید.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما