شناسهٔ خبر: 39279718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عربستان سعودی می‌گوید آتش‌بس ۲ هفته‌ای یمن از پنجشنبه آغاز می‌شود

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی می‌گوید آتش‌بس در یمن، در شرایطی که دنیا با همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹» رو‌به‌روست از پنجشنبه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های عربستان سعودی می‌گویند ائتلاف تحت رهبری این کشور از پنجشنبه در یمن آتش‌بس برقرار خواهد کرد. 

طبق نوشته رویترز، این آتش‌بس که برقراری آن به منظور آن مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا برقرار می‌شود دو هفته به طول خواهد انجامید. 

 پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع گزارش داده بود عربستان سعودی قصد دارد به منظور حمایت از طرح سازمان ملل متحد در یمن آتش‌بس اعلام کند.

رویترز به نقل از سه منبع خود گفت: ائتلاف تحت رهبری عربستان توقف عملیات نظامی در یمن به منظور حمایت از طرح سازمان ملل را اعلام خواهد کرد.

دبیر کل سازمان ملل طی دو هفته اخیر چندین بار توقف درگیری‌ها در جهان و از جمله در یمن را در بحبوحه دنیاگیری کرونا خواستار شد.

مداخله نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ بدترین بحران انسانی دنیا را برای این کشور رقم زده و موجب شده است که ۸۰ درصد از شهروندان یمنی به کمک های بشردوستانه نیاز داشته باشند.

یمن هنوز هیچ مورد ابتلا به کرونا را گزارش نداده است، اما سازمان ملل نسبت به عواقب شیوع احتمالی ویروس کرونا در این کشور با توجه به وضعیت تقریبا به طور کامل فروپاشیده نظام بهداشتی این کشور هشدار داده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما