شناسهٔ خبر: 39279652 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک موسسه آمریکایی : اوپک به کاهش تولید روزانه ۲۰ میلیون بشکه نیازمند است

تهران- ایرنا- نهاد ناظر بر نفت و گاز تگزاس روز چهارشنبه اعلام کرد که اعضای کشورهای صادر کننده نفت "اوپک" و دیگر تولیدکنندگان نیازمند حداقل کاهش ۲۰ میلیون بشکه تولید نفت خام در روز هستند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، ریان سیتون یکی از سه نماینده انتخابی سازمان استاندارها و اجرای مقررات نفت و گاز تگزاس با اشاره به نیازمند بودن کاهش حداقل ۲۰ میلیون بشکه‌ای اعضای اوپک گفت: شرکت‌های ایالات متحده احتمالاً چهار میلیون بشکه در روز در سه ماه آینده کاهش می‌دهند.  

وی در پیامی توییتری نوشت: وی در نشست اعضای اوپک پلاس روز پنجشنبه شرکت نخواهد کرد اما در نشست ماه ژوئن (تیرماه) حضور خواهد داشت.  

سیتون با حمایت از پیشنهاد دیگر سازمان‌های نفت و گاز آمریکا در مورد کاهش تولید گفت: سازمان استاندارها و اجرای مقررات نفت و گاز تگزاس هفته آینده برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته کاهش تولید نفت این ایالت را در نظر خواهد گرفت.  

وی  افزود: اگر اعضای اوپک و سایر کشورها تولید را کاهش ندهند، احتمالاً ذخایر نفت دو ماه دیگر پر می‌شود.  

اداره اطلاعات انرژی آمریکا که مسئول جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات است در گزارش هفتگی خود اعلام کرد: با کاهش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای، تولید نفت خام آمریکا به ۱۲.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است که این کاهش بعد از جولای (تیر-مرداد) سال ۲۰۱۹ بزرگترین کاهش تولید نفت خام آمریکا به حساب می‌آید.  

در اواخر ماه مارس (اسفند-فروردین) تولید نفت خام آمریکا ۱۳ میلیون بشکه در روز بوده است.  

در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمده است که ذخایر نفت خام آمریکا در حالی که تقاضای سوخت در هفته گذشته کاهش یافته، روند صودی داشته است.  

به دنبال شیوع ویروس همه گیرکرونا بازارهای نفت از بین رفته است زیرا کرونا تقاضای سوخت در سراسر جهان را بشدت کاهش داده و تقریباً حمل و نقل تجاری هوایی را در سرتاسر جهان فلج کرده و با خانه نشین شدن مردم و تعطیلی مشاغل مصرف بنزین و گازوئیل کاهش یافته است.  

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، تقاضای سوخت در این کشور در سه هفته گذشته تقریباً یک سوم کاهش یافته است.  

در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۴۰۴ هزار و ۱۵۶ نفر در این کشور مبتلا و ۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر جان خود را از دست داده و ۲۱ هزار و ۸۱۵ نفر بهبود یافته‌اند.  
 

نظر شما