شناسهٔ خبر: 39279597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

وقتی جان مردم بازیچه کاخ سفید قرار می‌گیرد؛

4 میلیون آمریکایی با خطر قتل‌عام کرونا مواجه‌اند/ فراموش‌شدگان در 5 قلمرو ایالات‌متحده

دولت آمریکا با اتخاذ سیاست بی‌تفاوتی و پنهان‌کاری درباره آمار مبتلایان به کرونا در پنج قلمرو این کشور، عملاً 4 میلیون جمعیت این مناطق را در معرض قتل‌عام به‌وسیله این ویروس قرار داده است.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا-حسین ارجلو؛ شیوع ویروس کرونا در آمریکا نشان داد که توان مدیریتی این کشور، در مهار این بحران با ادعای مقامات کاخ سفید، فرسنگ‌ها فاصله دارد. ایالات‌متحده در حال حاضر با بیش از 400 هزار بیماری کرونایی و نزدیک به 13 هزار نفر فوتی، در صدر لیست آلوده‌ترین کشورها به کووید 19 است.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که اوضاع در این کشور مدعی علم و تکنولوژی رو به وخامت می‌رود چراکه ازنظر «دونالد ترامپ»، مرگ ۲۰۰ هزار آمریکایی با توجه به پیش‌بینی «امپریال کالج» لندن مبنی بر جان باختن 2.2 میلیون نفر براثر ویروس کرونا یک سناریو مطلوب است!

در شرایطی که به بیمارستان‌های آمریکا از کمبود مفرط امکانات و تجهیزات پزشکی همچون ماسک‌های محافظتی و دستگاه تنفس مصنوعی رنج می‌برند و مقامات نیویورک به دلیل افزایش تصاعدی آمار جان‌باختگان چاره‌ای جز دفن اموات در پارک‌های این شهر نمی‌بینند، نمی‌توان رنج و دردی که ۴ میلیون آمریکایی در پنج محدوده سرزمینی این کشور را که نام «فراموش‌شدگان» را باید بر آن‌ها نهاد، تصور کرد.

بیشتر بخوانید:

۴ میلیون آمریکایی در ۵ قلمرو این کشور حق انتخاب رئیس‌جمهور ندارند! / دموکراسی به سبک یانکی‌ها

آمریکا افزون بر ۵۰ ایالت، بر پنج قلمرو شامل جزایر «پورتوریکو»، «گوآم»، «ماریانای شمالی»، «ویرجین» و «ساموآ» حاکمیت دارد که دارای ساکنان دائمی هستند. مردم این مناطق، از ابتدایی‌ترین حقوق خود همچون شرکت در انتخابات ریاست جمهوری محروم‌اند، فاقد نماینده در سنای آمریکا هستند و تنها یک عضو در مجلس نمایندگان آمریکا دارند که حق رأی در صحن علنی ندارد. تحقیرآمیزتر اینکه ساکنان این مناطق اگر بخواهند به آمریکا مهاجرت کنند، باید فرایند مهاجرت را طی کنند و هزینه 700 دلاری برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی را بپردازند.

آمریکایی‌هایی که آمریکایی نیستند!

در حالت عادی، صدای این افراد به‌جایی نمی‌رسد و حالا که کرونا به همه کشورها و قلمروهای جهان سرایت کرده، سلامت ساکنان این مناطق به‌شدت در معرض تهدید است. وقتی بیمارستان‌های نیویورک از فرماندار ایالت «اورگان»، 140 دستگاه تنفس مصنوعی قرض می‌گیرند و ترامپ به فرمانداران این کشور توصیه می‌کند که منتظر ارسال دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دیگر امکانات از طرف دولت فدرال نباشند، به‌طریق‌اولی تکلیف کسانی که تنها به اسم، زیر پرچم آمریکا هستند و عملاً شهروند این کشور محسوب نمی‌شود، معلوم است.

انتقال یک جان‌باخته بر اثر کرونا در آمریکا به سردخانه

حتی آمار دقیقی از تعداد افراد مبتلا به کرونا در این مناطق در دسترس نیست و دولت آمریکا عامدانه، تعداد بیماران را مخفی می‌کند؛ بیمارانی که آمار آن‌ها در داخل خاک آمریکا نیز بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، پنج برابر کمتر گزارش می‌شود. مسئولان بیمارستان‌های آمریکا و کارشناسان بهداشت عمومی و پزشکان می‌گویند که آمار رسمی دولت از تعداد بیمارانی که جان خود را تاکنون دست داده‌اند، شامل همه جان‌باختگان نمی‌شود. به‌بیان‌دیگر، آمار تلفات ویروس کووید-۱۹ در این کشور از آمارهای رسمی بسیار بالاتر است. این آمار موجب می‌شود که مردم درک محدودی از تلفات واقعی کرونا داشته باشند و درنتیجه، آن را به‌اندازه کافی جدی نگیرند.

بیشتر بخوانید:

احتمال مرگ ۲,۲ میلیون آمریکایی بر اثر کرونا / اروپا بی‌سابقه‌ترین محدودیت‌های تاریخ مدرن این قاره را کلید زد

 کمبود امکانات و منابع پزشکی و تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای که در ایالت‌های مختلف صورت گرفته، در این موضوع دخیل بوده است. عوامل دیگری همچون سیستم غیر یکپارچه گزارش آمار فوتی‌های کرونا و کمبود مداوم آزمایش‌ها موجب شده که برخی ایالت‌ها و شهرستان‌ها در ارائه آمار، قصور داشته باشد. به‌عنوان نمونه، به دلیل کمبود کیت‌های تست کرونا، برخی از جان‌باختگان کرونا، در لیست بیماران تنفسی قرار گرفته‌اند، درحالی‌که به دلیل کرونا فوت کرده‌اند.

آمارهای نامشخص

تنها آمار موجود، مربوط به پورتوریکوست که روزنامه نیویورک‌تایمز آن را 573 نفر آلوده به کرونا و 23 جان‌باخته ذکر کرده است. در گوام، 112 نفر مبتلا و 4 نفر فوتی، در ماریانای شمالی، هشت مورد ابتلا به کرونا و دو نفر جان‌باخته گزارش‌شده ولی در ویرجین و ساموآ، آمار دقیقی در دست نیست.

طبق آنچه در سایت وزارت بهداشت ساموآ آمده، تست افراد مشکوک به کرونا به نیوزیلند فرستاده‌شده و نشان می‌دهد که آمریکا هیچ کمکی به پیشگیری و درمان این بیماری در این منطقه نمی‌کند.

تنها خبر مهمی که طی چند روز گذشته از این مناطق منتشرشده، مربوط به درخواست ناخدای ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» برای قرنطینه کردن ملوانان مشکوک به کرونا در جزیره گوام است. ناخدای ناو روزولت در نامه خود به «مارک اسپر»، وزیر دفاع این کشور، خواستار انتقال همه سرنشینان این کشتی به‌جزیره گوام، واقع در اقیانوس آرام شده بود. ناو روزولت در حال حاضر در نزدیکی این جزیره مستقر است. این بدان معناست که نه‌فقط دولت، بلکه ارتش آمریکا نیز نگران سلامت مردم این جزیره به‌اصطلاح آمریکایی نیستند و این منطقه را بهترین نقطه برای سپری کردن دوره درمان در نظر گرفته‌اند. آمریکا در جزیره گوام یک پایگاه نظامی وابسته به نیروی دریایی دارد اما در پایگاه یادشده تخت به‌اندازه کافی برای اسکان همه سرنشینان این ناو وجود ندارد و چنانچه این تعداد ملوان مشکوک به کرونا که در حال حاضر حداقل 100 نفر هستند، در مکانی به‌جز پادگان مستقر شوند، احتمال سرایت بیماری به ساکنان این جزیره بسیار بالاست.

ناو هواپیمابر تئودور روزولت

در شرایطی که طبق دستورالعمل جدید به مراکز درمانی آمریکا، کرونایی‌های مبتلا به فلج مغزی، اوتیسم یا سندروم داون باید به حال خود رها شوند تا بمیرند و سالمندان نیز با عدم رسیدگی مکفی، چنین سرنوشتی دارند، طبعاً نمی‌توان و نباید از دولت و ارتش آمریکا انتظار مساعدت به مردم این پنج منطقه را داشت؛ جمعیت فراموش‌شده‌ای که با تراژدی بی‌تفاوتی کاخ سفید روبه‌رو شده‌اند و سرنوشت محتوم آن‌ها، تحقیر و قتل‌عام به‌وسیله این ویروس مرگبار است.

انتهای پیام/4106/

نظر شما