شناسهٔ خبر: 39279270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طنین ندای «یا مهدی ادرکنی» در آسمان تهران

تهران - ایرنا- مردم استان تهران که این روزها معنا و مفهوم انتظار را بیش از گذشته درک کرده اند؛ در شب میلاد منجی عالم بشریت، ندای «یا مهدی ادرکنی» سردادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از شب نیمه شعبان که شب میلاد آخرین منجی عالم بشریت است در احادیث و کتب شیعه بعنوان یکی از برترین شب‌های سال یاد شده است.

مردم پایتخت نیز که در قرنطینه خودخواسته به دلیل شیوع کرونا به سر می برند، این شب را گرامی داشتند و با حضور در پشت بام منازل، برای ظهور حضرت مهدی (عج) دعای فرج خواندند.

شهروندان با سردادن ندای «یا مهدی ادرکنی» از ایشان مدد خواستند و اعلام کردند که نیازمند حضور منجی عالم بشریت هستند.

بسیاری از مردم سردر منازل را چراغانی کرده و با نصب پرچم‌، این شب عزیز را جشن گرفته و گرامی داشتند.

مردم جهان که این روزها در فقدان منجی خود، دچار بیماری و گرفتاری هستند، امسال بیش از گذشته نیازمند ظهور هستند.

مردم به سهم خود تلاش دارند تا شب و روز نیمه شعبان را به بهترین شکل گرامی دارند.

آسمان تهران نورباران شد

همزمان با شب ولادت حجت ابن الحسن العسکری امام زمان (عج) به کوشش شهرداری های مناطق ۲۲ کانه شهر تهران آسمان پایتخت به ویژه در میادین ولیعصر (عج)، ونک، آزادی، انقلاب اسلامی، صادقیه، امام حسین (ع)، راه آهن، جمهوری، خراسان، ابوذر و بوستان هایی همچون شهدای خلیج فارس، قیطریه، ولایت و برج میلاد نورافشانی شد.

همچنین ۱۰۰ مرکز فرهنگی هنری شامل فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، کتابخانه‌ها و موزهای وابسته به این سازمان در شب مبارک ولادت حضرت قائم(عج) نورافشانی شد.

اجرای مپینگ برج آزادی

 از ساعت ۲۱ امشب برنامه ویدیو مپینگ(نورپردازی سه بعدی) نیز در برج آزادی اجرا شد.

 در شب نیمه شعبان به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برنامه ویدیو مپینک (نورپردازی سه بعدی) همراه با مراسم نورافشانی در برج آزادیبرگزار شد.

توزیع گل و اقلام بهداشتی به جای شربت و شیرینی

بسیجیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت خودجوش به جای توزیع شیرینی و شربت، گل و اقلام بهداشتی در میان شهروندان توزیع کردند.

آذین بندی میدان راه آهن تا پارک وی

همچنین برای نخستین بار به مناسبت عید نیمه شعبان از میدان راه آهن تا پارک‌ وی به طول ۱۶ کیلومتر با سقف نوری و ریسه آذین بندی شد.

برگزاری مجازی جشنواره فیلم انتظار

همچنین امشب به همت شهرداری تهران جشنواره های فیلم انتظار، شعرخوانی و سایر برنامه های فرهنگی و هنری در وصف حضرت مهدی (عج) به صورت مجازی در حال برگزاری است.

اقدامات عملی زمینه ساز ظهور

شهروندان پایتخت نشین این روزها برای تعجیل در ظهور امام و مولای خود اقدامات عملی انجام دادند؛ آنها معتقدند، برای ظهور حضرت باید به فعالیت های عملی روی آورند.

تولید و توزیع ۱۰۰ هزار ماسک توسط خیرین و بسیجیان و نیروهای مردمی از جمله اقدامات شهروندان بوده است.

تهیه و توزیع آب هویج و مایعات مقوی برای خانواده هایی که دارای بیماران کرونایی هستند از دیگر اقدامات خودجوش مردم است.

 ضدعفونی بیمارستان ها، محلات، معابر یه طور خود جوش از دیگر اقداماتی است که شهروندان به یمن مولود نیمه شعبان انجام داده اند.

همچنین توزیع غذای حضرتی بین بیماران کرونایی، توزیع سبدهای غذایی، آبمیوه و سایر اقلام، توزیع بسته های سلامتی نیز از دیگر اقدامات مردمی در پایتخت است.

نظر شما